عصر بازار

قیمت طلا به ۱۱۲۵ دلار رسید

عصر اعتبار- قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی ۸ دلار کاهش یافت و به ۱۱۲۵ دلار در هر اونس رسید.

قیمت طلا به ۱۱۲۵ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در آستانه انتشار آمار مهم بازار کار آمریکا و در شرایطی که تجار منتظر سرنخ هایی از زمان افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو هستند، قیمت طلا امروز کاهش یافت.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش بیش از یک درصدی در 2 جلسه قبلی، امروز با 8 دلار کاهش به 1125 دلار رسید. فلز زرد که روز پنجشنبه به پایین ترین رقم یک هفته گذشته یعنی 1121 دلار و 35 سنت رسیده بود، در مسیر ثبت دومین هفته کاهشی متوالی قرار دارد.
    تجار در انتظار انتشار گزارش بازار کار آمریکا در اواخر امروز هستند تا ارزیابی کنند  که آیا فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را در نشست این ماه خود کلید می زند یا نه.
    پیش بینی ها در مورد افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر، اخیرا به دلیل اوضاع آشفته بازارهای جهانی کاهش یافته، هرچند ابهام در مورد زمان افزایش نرخ بهره خود عاملی منفی در بازار طلا بوده است.
    هووی لی، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیچرز گفت: «کاهش احتمال افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر، پیشتر اثر خود را بر بازار طلا گذاشته است...انتشار آمارهای قوی از بازار کار آمریکا مجددا این احتمال را افزایش می دهد و موجب افزایش ارزش دلار  و کاهش قیمت طلا خواهد شد. انتشار گزارشی ضعیف ... موجب رشد قیمت طلا خواهد شد.»
    اقتصاد دانان شرکت کننده در نظرسنجی رویترز برآورد کردند که اقتصاد آمریکا در ماه اوت 220 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده باشد.
    به گفته سیاستگذاران فدرال رزرو و دیگر اقتصاد دانان، میزان فرصت های شغلی و رشد دستمزدها در ماه اوت احتمالا باید قوی باشد تا فدرال رزرو متقاعد به افزایش نرخ بهره در ماه جاری گردد.
    دیگر آمارهای مربوط به بازار کار در هفته جاری از جمله ادعاهای هفتگی بیکاری که روز پنجشنبه منتشر شد، امیدوار کننده بوده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی