عصر بازار

تعلل ۷ ماهه در تصویب حق مسکن ۲۰ هزار تومانی کارگران

عصر اعتبار- دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به اینکه انتظار می رفت در هفته دولت افزایش ۲۰ تومانی حق مسکن کارگران تصویب شود گفت:اگر اعلام کنند حق مسکن تصویب نمی‌شود، در قالب شورای عالی کار تصمیم‌گیری برای این پرداختی کارگران را دنبال می‌کنیم.

تعلل ۷ ماهه در تصویب حق مسکن ۲۰ هزار تومانی کارگران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، هادی ابوی درباره تأخیر بیش از حد در تصویب حق مسکن کارگران گفت: برای نمایندگان کارگران این قابل قبول نیست. واقعاً‌ جای تعجب دارد که حتی وزیر هم نسبت به گلایه های کارگران بی تفاوت است . نزدیک به 7ماه از تعلل در تصویب این مصوبه می گذرد.
    وی ادامه داد: افزایش 20 هزارتومانی حق مسکن کارگران برای دولت پولی نخواهد بود.در ماه‌های گذشته تصور می‌کردیم دولت در نظر داشته باشد زمان اجرای توافق کارگران و کارفرمایان درباره افزایش حق مسکن را مانند اتفاقی که در سال 92 افتاد تغییر دهد. اما اکنون مدت این تأخیر بسیار طولانی شده و جای نگرانی دارد.
    ابوی با بیان اینکه هنگام تعیین مزد 94کارگران، نمایندگان دولت و کارفرمایان افزایش 20 هزارتومانی حق مسکن را در محاسبات خود قرار می دادند و با فرض افزایش 20 هزارتومانی حق مسکن درباره سایر بندهای مزدی سخن گفته می شد افزود: متأسفانه دولت کارفرمای بزرگ است.
    عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران اظهار داشت: به نظر می‌رسد وجود هزاران کارگر در بدنه دستگاه های اجرایی و در نتیجه نیاز دولت به اختصاص بودجه برای افزایش حق مسکن مهمترین دلیل در تأخیر، تصویب و ابلاغ حق مسکن کارگران است. اما انتظار ما این است که  دولت برخوردی را که با کارمندان دارد با کارگران نیز داشته باشد.
    دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران گفت: انتظار می‌رفت در هفته دولت این بند ناتمام دستمزد 94 تکمیل شود و دولت بحث افزایش 20 هزار تومانی را ابلاغ کند.
    وی گفت:طبق گفته ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، حق مسکن کارگران در شورای عالی کار با افزایش 20 هزار تومانی تصویب شده بود و مقرر بود در هیأت دولت ابلاغ شود. وزیر کار وعده کرده که با توجه به شرایط زمانی حق مسکن تصویب شود، اما هنوز عملیاتی نشده است.
    وی گفت:در صورتی که افزایش 20 هزار تومانی حق مسکن کارگران به هر دلیل مورد موافقت قرار نگیرد از شورای عالی کار می‌خواهیم تا نسبت به این موضوع مجدداً تصمیم‌گیری کرده و در قالب بن کارگری یا هر مورد دیگری این افزایش را در دریافتی کارگران لحاظ کند، اما به ما نمی‌گویند تصویب نشده و در مقابل تصویب هم نمی کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو