عصر بازار

خریداران دلار چقدر سود کردند؟

عصر اعتبار- در حالی که دلار در هفته گذشته در مدار صعود قرار داشت و برای مفطعی در کانال ۳۴۰۰ تومان به فروش رسید عرضه ارز از سوی بازیگر رسمی بازار افزایش یافت و این موضوع موجب شد تا دلار مجددا به کانال ۳۳۰۰ توامان باز گردد.

خریداران دلار چقدر سود کردند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصراعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، بازار ارز در هفته ای که گذشت با نوسان های قیمتی همراه بود و این نوسان ها موجب شد تا پیش بینی آینده بازار از سوی کارشناسان به سختی صورت بگیرد.

    در هفته ای که گذشت قیمت دلار پتانسیل افزایش قیمت را داشت اما بازیگر رسمی بازار با عرضه دلار با قیمت نزدیک بازار سعی در کنترل قیمت و جلوگیری از افزایش بیش از حد آن را داشت و در نهایت نیز موفق به این کار شد. به طوی که دلار در نخستین روز هفته 3360 تومان به فروش رسید اما در روز سه شنبه یک کانال بالاتر رفت و با قیمت 3400 تومان به فروش رسید. اما عرضه ارز از سوی بازیگر رسمی موجب شد تا دلار مجددا یک کانال پایین تر آمده و در نهایت در آخرین روز هفته با قیمت 3390 تومتن به فروش برسد.

    به این ترتیب در هفته ای که گذشت دلار 30 تومان افزایش یافت. به این ترتیب دلار در هفته ای که گذشت در مقطعی با رسیدن به قیمت 3400 تومان به رکورد 4 فروردین سال جاری رسید. اما در نهایت در آخرین روز هفته به قیمتی رسید که از 10 فروردین تا کنون آن را تجربه نکرده بود و تنها برای مقطعی در روز سه شنبه هفته گذشته از آن عبور کرده بود.

    در هفته گذشته اگر فردی به طور مثال یک میلیون دلار در بازار دلار سرمایه گذاری می کرد و در نخستین روز هفته برای خرید یک میلیون دلار رقمی معادل 3 میلیارد و 360 میلیون تومان پرداخت می کرد در آخرین روز هفته با فروش دلار به قیمت 3390 تومان رقمی معادل 30 میلیون تومان سود به دست می آورد.

    اما هفته گذشته قیمت یورو نیز با نوسان هایی همراه بود. یورو که در نخستین روز هفته با قیمت 3810 تومان به فروش رسیده بود همانن دلار در مدار صعود قرار گرفت و در آخرین روز هفته به قیمت 3860 تومان رسید. البته یورو روز سه شنبه هفته گذشته به قیمت 3880 تومان نیز رسید.

    اما نکته ای در رابطه با روند قیمتی یورو وجود دارد افت قابل توجه قیمت در نخستین روز هفته بود. به طوری که یورو در آخرین روز هفته پیش از آن یک کانال قیمتی بالاتر رفته و 3900 تومان به فروش می رسید اما در نخستین روز هفته گذشته 90 تومان افت را تجربه کرد و در طول هفته نیز برای رسیدن به قیمت 3900 تومان تلاش کرد.

    به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از نامه، اما پوند انگلیس به عنوان دیگر ارز پر حجم از نظر معاملات در هفته ای که گذشت بر خلاف روند حرکتی دلار و یورو در مذار نزول قرار داشت. در حالی که پوند در نخستین روزهای شهریور تا قیمت 5340 تومان افزایش یافته بود نخستین روز هفته گذشته را با قیمت 5230 تومان آغاز کرد. پوند در طول هفته نیز روند نزولی خود را ادامه داد و در نهایت در آخرین روز هفته به 5220 تومان رسید. این قیمت پایین ترین رکورد قیمتی از 21 مرداد سال جاری تا کنون بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی