عصر بازار

قیمت خانه‌های حیاط‌دار در جنوب تهران

عصر اعتبار- وقتی نام خانه حیاط‌دار می‌آید به یاد کوچه و پس کوچه‌های جنوب تهران می‌افتیم، خانه‌هایی که با متراژهای پایین در کنار یکدیگر ساخته شده، اما قیمت این خانه‌ها چقدر است؟

قیمت خانه‌های حیاط‌دار در جنوب تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، گذر زمان و رشد جمعیت در چند دهه گذشته باعث شده است تا تغییراتی اساسی در شکل زندگی مردم به وجود آید، این تغییرات شامل جایگزین شدن ماشین به جای درشکه، استفاده از تلفن همراه به جای باجه تلفن و جایگزین شدن بسیاری از وسایل مدرن امروزی به جای وسایل قدیمی بوده است.

    از سوی دیگر تغییراتی نیز از سر اجبار و نیاز درجامعه به وجود آمده است که دیگر چاره‌ای برای رفع آن وجود ندارد و باید به آن تن داد، خارج شدن خانه‌ها از شکل قدیمیشان و تبدیل شدن آنها به خانه‌هایی در ابعاد کوچک‌تر، به گونه‌ای که هر خانه روی خانه‌ای دیگر بنا شده است، خانه‌هایی که آپارتمان نام گرفتند. مدلی که زندگی در آن خلاف زندگی در خانه‌های حیاط دار و بزرگ است.

    اما در میان این آپارتمان‌ها، هنوز خانه‌های حیاط‌داری که به خانه‌های کلنگی تبدیل نشده‌اند وجود دارد و حتی برخی خانه‌ها هستند که به تازگی ساخته شده‌اند، اما ساختار آنها مانند خانه‌های قدیمی و حیاط‌دار است.

    به گزارش اقتصادنیوز، وقتی نام خانه حیاط‌دار می‌آید به یاد کوچه و پس کوچه‌های جنوب تهران می‌افتیم، خانه‌هایی که با متراژهای پایین در کنار یکدیگر ساخته شده و حیاطی کوچک به آنها صفایی بزرگ بخشیده.

    خانه‌ای حیاط‌دار در محله جوادیه، با مساحت 57 متر و 36 سال ساخت با قیمت هر متر مربع یک میلیون و 629 هزار تومان که قیمت کل آن معادل 220 میلیون تومان است به فروش می‌رسد که این ملک از ارزان‌ترین خانه‌های حیاط‌دار جنوب تهران به شمار می‌رود.

    همچنین خانه‌ای با متراژ 90 متر در شهر ری با قیمت هر متر مربع پنج میلیون تومان به فروش می‌رسد که قیمت کل آن معادل 450 میلیون تومان می‌شود؛ این ملک نیز از گران‌ترین‌ خانه‌های حیاط‌دار در جنوب تهران است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی