عصر بازار

مراسم معارفه هیئت مدیره بانک مهر اقتصاد برگزار شد

عصر اعتبار- طی مراسمی اعضای جدید هیئت مدیره بانک مهر اقتصاد معارفه شدند.

مراسم معارفه هیئت مدیره بانک مهر اقتصاد برگزار شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر صالح – رئیس سابق هیئت مدیره بانک – در این مراسم با تقدیر و تشکر از اعضای سابق هیئت مدیره و آرزوی موفقیت برای اعضای جدید، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای نقش آفرینی بانک ها در تحقق اقتصاد مقاومتی، بانک مهر اقتصاد باید در این عرصه نقش آفرین باشد چرا که منتسب به مجموعه بسیج و نهادهای ارزشی نظام است.

    دکتر صالح با بیان اینکه بانک مهر اقتصاد در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی گام برداشته است، ابراز داشت: هنر سازمان بسیج مستضعفین در این است که پرچمداری سازمان های انقلابی را بر عهده گیرد و بسیار جلوتر از دیگران حرکت کند.

    وی با اشاره به سند راهبردی بانک مهر اقتصاد و تعیین مسیر حرکت بانک بر اساس این سند گفت: تیم جدید می تواند در گام نخست با آسیب شناسی از موقعیت فعلی و شناسایی موانع و مشکلات، مسیر پیشرفت بانک را با اتخاذ تصمیمات مناسب هموارتر کند.

    دکتر صالح خاطر نشان کرد: باید همواره به این نکته توجه کنیم که وضعیت کنونی نقطه مطلوبی نیست لذا با انتخاب الگوی مناسب و مقایسه خودمان با سازمان های برتر، می توان انگیزه پیشرفت را افزایش داد.

    در ادامه، دکتر نوشادی – مدیر عامل بنیاد تعاون بسیج و عضو سابق هیئت مدیره بانک –بانک مهر اقتصاد را بانکی با سرمایه 1200 میلیارد تومان توصیف کرد و اظهار داشت: مدیریت در مجموعه ای که بیش از 12 میلیون نفر مشتری و180 هزار نفر سهامدار دارد تلاش و برنامه ریزی مضاعفی را می طلبد.

    دکتر نوشادی افزود: هنر مدیران مجموعه مهر در این است که در شرایط نامساعد بازار علاوه بر کسب سود در چارچوب قوانین بانکداری بدون ربا، از ضوابط و مقررات عدول نکرده اند.

    وی تخصیص صد درصد منابع قرض الحسنه به مصرف قرض الحسنه را افتخار بزرگ بانک مهر اقتصاد دانست و گفت: ورود به عرصه اقتصاد مقاومتی نیز از دیگر دستاوردهای این بانک بوده که این دو مقوله مجموعه مهر را متمایز کرده و در بین برترین ها قرار داده است.

    دکتر نوشادی با تاکید بر توجه به نیازهای منابع انسانی، تصریح کرد: باید برای حفظ منابع سهامداران تلاش کنیم و با بررسی ساختار بانک و اداره مجموعه مهر به صورت هلدینگ مالی همراستا با سیاست های بانک مرکزی گام برداریم.

    سید ضیاء ایمانی – مدیر عامل بانک – نیز در این مراسم با تقدیر از خدمات و تلاش های اعضای سابق هیئت مدیره بانک مهر اقتصاد و با تبریک و خیر مقدم به اعضای جدید، گفت: اساسی ترین رویکرد ما باید این باشد تا در قالب یک بانک استراتژی محور بر اساس ظرفیت ها و قابلیت ها همه توان خود را برای تداوم موفقیت های بانک در عرصه پولی و مالی کشور به کار گیریم.

    وی افزود: در بحث سود آوری نباید صرفاً متکی به درآمدهای حاصل از اعطای تسهیلات و بانکداری خرد باشیم بلکه با استفاده از ساز و کارهای مناسب و ارائه خدمات کارمزدی می توانیم بخش قابل توجهی از سود بانک را از این محل تامین کنیم.

    ایمانی در پایان خاطر نشان کرد: بنده ایمان کامل دارم در سایه الطاف خداوند بزرگ و مساعدت همه کسانی که در جهت اعتلای نام بانک مهر اقتصاد تلاش می کنند این بانک با پشتوانه سال ها تلاشِ انسان های دلسوز، مدیران خوشنام و کارکنان فداکار، می تواند در جایگاه اصلی خود در ارائه خدمت به مردم متدین و شریف کشور همواره پیروز و سربلند باقی بماند.
    گفتنی است در این نشست: سید ضیاء ایمانی، غلامحسن تقی نتاج، علی کارگر، یوسف مرتضایی و مهدی ابراهیمی به عنوان اعضای جدید هیئت مدیره بانک معارفه شدند، این اعضا در مجمع عمومی به طور فوق العاده با رای سهامداران انتخاب شده بودند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی