عصر بازار

قیمت طلای جهانی تکان نخورد

عصر اعتبار- طلا در بازار جهانی تحت تاثیر دورنمای افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا که به تقاضا برای این فلز ارزشمند لطمه زد، نزدیک به کمترین قیمت سه هفته گذشته ایستاد.

قیمت طلای جهانی تکان نخورد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا،  هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با 0.1 درصد افزایش، به 1120 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه به 1116 دلار کاهش یافته بود که کمترین قیمت در حدود سه هفته گذشته بود.

    در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر تغییر چندانی نداشت و 1120 دلار معامله شد.

    کاهش نرخ بیکاری در آمریکا به آمار اقتصادی مثبت در این کشور اضافه شده و انتظارات را برای افزایش نرخ‌های بهره در نشست هفته آینده بانک مرکزی آمریکا بالاتر برده است. تقویت این انتظارات سرمایه گذاران را به فروش دارایی‌هایشان در صندوق‌های سرمایه گذاری طلا واداشته است به طوریکه طبق آمار بلومبرگ، میزان ذخایر این صندوق‌ها تا روز جمعه 0.7 تن کاهش یافت و به 1521 تن رسید.

    به گفته یک معامله گر طلا در هنگ کنگ، تا زمان برگزاری نشست بانک مرکزی آمریکا بعید است تغییرات عمده ای در بازار اتفاق بیافتد. طلا حتی به تحولات بازارهای بورس هم واکنش نشان نمی‌دهد.

    قیمت طلا امسال به دلیل انتظار سرمایه گذاران برای افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا که تقاضا برای این فلز زرد را ضعیف کرده، روند نزولی پیدا کرده است و به سوی سومین کاهش سالانه متوالی پیش می‌رود.

    سرمایه گذاران بر این باورند که نرخ‌های بهره بالاتر به تقاضا برای دارایی‌های بدون بازده مانند طلا لطمه می‌زند و در مقابل از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

    به گفته معامله‌گر گروه ام کی اس، طلا در کوتاه مدت در بازه 1115 تا 1130 دلار معامله خواهد شد.

    طلا با وجود ضعف اخیر بازارهای بورس جهان که ناشی از نگرانی نسبت به اوضاع اقتصاد چین بوده است، نتوانسته است از جایگاهش به عنوان سرمایه گذاری مطمئن بهره مند شود و همچنان دورنمای تحکیم سیاست پولی آمریکا بر قیمت این فلز ارزشمند سنگینی می‌کند.

    در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، به 14.52 دلار رسید. هر اونس پلاتین 0.1 درصد افزایش یافت و 989 دلار معامله شد در حالیکه هر اونس پالادیم با 0.9 درصد افزایش قیمت، 585 دلار بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو