عصر بازار

مدیرعامل بیمه«ما»؛

عملیات بیمه گری در دنیای امروز به سمت مشتری مداری برنامه ریزی می شود

عصر اعتبار: مدیرعامل بیمه«ما» در مراسم معارفه خود گفت: عملیات بیمه گری در دنیای امروز به سمت مشتری مداری و توجه ویژه به حقوق مشتری جهت گرفته و برنامه ریزی می شود.

عملیات بیمه گری در دنیای امروز به سمت مشتری مداری برنامه ریزی می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲:۰۰
  • عملیات بیمه گری در دنیای امروز به سمت مشتری مداری برنامه ریزی می شود
  • مدیرعامل بیمه«ما»؛ عملیات بیمه گری در دنیای امروز به سمت مشتری مداری برنامه ریزی می شود
  • مدیرعامل بیمه«ما»؛ عملیات بیمه گری در دنیای امروز به سمت مشتری مداری برنامه ریزی می شود
  • مدیرعامل بیمه«ما»؛ عملیات بیمه گری در دنیای امروز به سمت مشتری مداری برنامه ریزی می شود
  • مدیرعامل بیمه«ما»؛ عملیات بیمه گری در دنیای امروز به سمت مشتری مداری برنامه ریزی می شود

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، مراسم معارفه مدیرعامل بیمه «ما» با حضور معاونین، و مدیران ارشد بانک ملت ، مدیران ارشد بیمه مرکزی ج.ا.ا، اعضای هیات مدیره بیمه و مدیران ارشد بیمه «ما»، مدیران عامل و تعدادی از اعضای هیات مدیره شرکت های بیمه برگزار شد .

مراسم معارفه مهندس مجید صفدری در باشگاه بانک ملت برگزار شد .بر اساس این گزارش مدیر عامل بیمه «ما» در این مراسم به بیان نکات مهمی پرداخت.

وی در ابتدا با اشاره به آنکه ما بودن یعنی در کنار هم باشیم گفت: این مسئله در بهره وری، اثر بخشی و تصمیم گیری های سازمانی ما باید لحاظ شود . در دنیای کسب و کار اقتصادی امروز منیت دیگر جایگاهی ندارد.

صفدری در ادامه با تاکید بر بحث مشتری مداری افزود: باید دانست بدون تحلیل،  بدون آمار، عملیات بیمه گری معنایی ندارد. که این تحلیل هم نکات علمی و منطقی را می طلبد .عملیات بیمه گری در دنیای امروز به سمت مشتری مداری  و توجه ویژه به حقوق مشتری جهت گرفته و برنامه ریزی می شود. آقای کاتلر همواره  تاکید می کند که بازاریابی ، فروش و CRMیک فرآیند است. در حالی که متاسفانه اکثر بیمه گران صدور بیمه نامه را پایان فروش می دانند. در حالیکه دیگر در هیچ جای دنیا اینگونه نیست. یعنی وقتی مشتری به ما جهت دریافت خسارت مراجعه می کند نباید نگاهمان به او به مثابه یک متهم باشد.
مدیر عامل بیمه «ما» با بیان اینکه کسب و کار بیمه در دنیای امروز به صورت یک مثلث متساوی الاضلاع توصیف می شود گفت: مثلث عملیات بیمه گری یعنی سازمان، مشتری و پرسنل. راس این مثلث سهامداران است. و دو راس بعدی آن را مشتری و پرسنل سازمان تشکیل می دهند. رابطه پرسنل و سازمان به عنوان بازاریابی داخلی مطرح می گردد. در صنعت بیمه سرمایه اصلی پرسنل آن سازمان هستند.  لذا  امیدوارم تمامی معاونین و مدیران محترم در برنامه های خود از ظرفیت های پرسنل و به کارگیری توانمندی آنها بیشتر استفاده نمایند.

وی در ادامه درهمین خصوص اضافه کرد: دومین ضلع این مثلث را ارتباط سازمان و مشتری تشکیل می دهد که از آن به عنوان بازاریابی خارجی یاد می شود. و اگر شرکت بیمه ای بزرگی مانند مت لایف بالاترین رتبه را به دست آورده است تنها به این دلیل است که به این اصول باور دارد و آنها را اجرایی می کند. رابطه سازمان و مشتری شاخصه هایی دارد . یکی از این شاخصه ها ورود به بازار است . یعنی شناسایی نیازهای بازار و مذاکره حضوری با مشتریان ، پاسخگویی به نیازهای آنان در حوزه طراحی بیمه نامه ها و پوشش های مورد نیاز.
صفدری همچنین در خصوص رابطه پرسنل و مشتری گفت : از رابطه پرسنل و مشتری تحت عنوان بازاریابی تعاملی  یاد می شود. باید بدانیم که مشتری ولی نعمت ما است. و اصول مشتری مداری باید در این شرکت با نگاه جدیدی نگریسته شود و عملیاتی شود. همان گونه که سهامدار اصلی بیمه «ما» یعنی بانک ملت به  CRM اعتقاد فراوان دارد ما نیز باید بتوانیم در استراتژی این شرکت برنامه مدونی جهت پیاده سازی اصولی مشتری مداری،CRM  و CCM  تهیه و آن را اجرایی و عملیاتی کنیم . در ساختار سازمانی بیمه «ما» یکی از اولویت ها ایجاد ساختار CRM  است. خدمت به مردم در صنعت بیمه لطفی است که پروردگار نسبت به ما داشته است و باید از این فرصت استفاده کرد.

مجید صفدری مدیر عامل بیمه «ما» در پایان تاکید کرد: باید بتوانیم از ظرفیت های بانک ملت استفاده کنیم. و آمار میزهای بیمه ای افزایش یابد. زیرا 13 درصد منابع مالی کشور نزد بانک ملت است و این بانک بیش از 1400 شعبه در سراسر کشور دارد که می توان از طریق بخش عظیمی از مشتریان بانک با ارائه محصولات و مشاوره های دقیق بیمه ای پرتفوی خوبی جذب کرد. و تمامی اینها با کار مشارکتی امکان پذیر است.  شعار شرکت از این پس این است که ما  شدن را در کنار هم تجربه کنیم.

همچنین در بخش دیگری از این نشست، حجت بهاری فر، عضو هیات مدیره بیمه «ما» به بیان سخنانی در خصوص صنعت بیمه و استراتژی های بیمه«ما» پرداخت.

وی گفت: بیش از 100 سال است که صنعت بیمه در ایران به وجود آمده است. در حالی که با میانگین جهانی بسیار فاصله داریم. آیا واقعا در ایجاد آرامش خاطر برای مردم موفق بوده ایم ؟ آیا وعده ای را که می فروشیم در آینده و در زمان بروز خسارت محقق ساخته ایم؟ متاسفانه همیشه برخورد ما در صنعت بیمه کوچک تر از انتظار مشتری بوده است. بنابراین رغبت برای خرید بیمه نامه کاهش یافته است.

بهاری فر در ادامه افزود: باید حلاوت و شیرینی دریافت خسارت توسط مشتری احساس شود. و آن وعده ای که به آن می دهیم عمل شود. و همچنین تنوع در محصولات بیمه ای مطابق با نیاز های مردم ایجاد شود. یعنی به سراغ بازار بالقوه ای برویم که وجود دارد. رقابت ها در صنعت بیمه باید بر سر این بازار بالقوه باشد.
عضو هیات مدیره بیمه«ما» در خصوص بیمه عمر گفت: بیمه عمر «ما» یکی از مزیت های نسبی این شرکت است. و در دو سال گذشته 27 درصد سود قطعی داشته ایم که بسیار مطلوب است. یکی از اهداف شرکت توسعه بیمه های عمر است.

وی با تاکید بر آنکه رشد صنعت بیمه منوط بر پیروی از آئین نامه های شورای عالی بیمه است، در ادامه گفت: یکی دیگر از اهداف مهم ما ارزش آفرینی برای سرمایه گذاران است. سرمایه گذاران باید بر خود ببالند که در صنعت بیمه سرمایه گذاری کرده اند.
بهاری فر همچنین گفت: یکی از مشکلات صنعت بیمه این است که زیر قیمت تمام شده عمل کرده است . در حالی که مشتری مداری این نیست که با حق بیمه پایین تری بیمه نامه بفرشیم. در اقتصاد قیمت تمام شده بسیار مهم است و با در نظر داشتن هوش تجاری باید داشته های صنعت بیمه را به داده و فناوری اطلاعات تبدیل کنیم. باید بتوانیم به یک انسجامی در صنعت بیمه برسیم تا ضریب نفوذ بیمه افزایش یابد و  این انسجام برای رشد صنعت بیمه و اقتصاد ضروری است .

وی در پایان تاکید کرد: بیمه «ما» تمامی ابزارهای لازم و مقدماتی را در راستای یک جهش بزرگ در صنعت بیمه را داراست و با وجود ترکیب نیروی انسانی خوب و حامی بزرگی همچون بانک ملت می توان به چنین پیشرفتی رسید.

همچنین محمود اخلاقی معاون مدیر عامل بانک ملت در امور بانکداری شرکتی  که در طی سه ماه گذشته  سرپرستی بیمه «ما» را بر عهده داشته است نیز با ارائه گزارش هایی از عملکرد بیمه «ما» گفت: بیمه «ما» با وجود آنکه بیمه نوپایی است اما در طی این سه سال توانسته است موفقیت های خوبی کسب کند. شاخص ریسک پذیری این شرکت نیز به لحاظ مدیریت خوب ریسک به خوبی رعایت گردیده است. و حاشیه سود شرکت بیمه «ما» باعث شده است تا کم ترین ریسک را داشته باشیم.  بیمه «ما» همچنین از لحاظ توانگری مالی در بالاترین حد،که رقم آن 452 است، در میان سرزمین اصلی قرار دارد.

انتقال سهام بیمه «ما» از بازار فرا بورس به بورس اوراق بهادار یکی از این موفقیت ها بوده است. همچنین با افزایش سرمایه می توان به نتایج خوبی رسید.

وی در  پایان گفت : نگاه سهامدار به بانک و بیمه نگاه خاصی است. و باید از تمامی فرصت ها جهت جذب پرتفوی بیشتر استفاده کرد . یکی از این فرصت ها مشتریان بانک ملت است. بانک ملت 40 میلیون مشتری دارد و می توان از این فرصت بزرگ استفاده نمود. یکی از راهکارها نیز افزایش میز های بیمه ای در شعب بانک ملت است.

گفتنی است در پایان این مراسم ، از زحمات  محمود اخلاقی به رسم یادبود تقدیر و تشکر شد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو