عصر بازار

ربیعی اعلام کرد؛

راه‌اندازی چهار صندوق حمایتی – اجتماعی برای مسکن

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه‌اندازی چهار صندوق ویژه مسکن حمایتی و اجتماعی بازنشستگان، کارگران و نیازمندان خبر داد و گفت: با تخصیص اعتبارات ویژه، این افراد به مرور دارای مسکن می‌شوند.

راه‌اندازی چهار صندوق حمایتی – اجتماعی برای مسکن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر،  علی ربیعی در هفتمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت، افزود: متاسفانه بودجه‌ریزی هدفدار نبوده و میزان اشتغال، کاهش فقر و ... در آن مشخص نشده است.

    وی تاکید کرد: بودجه ما نامحدود نیست، بر همین اساس باید برنامه‌ریزی‌های خود را طبق آن محاسبه و اجرایی کنیم و افرادی که در فرصت‌های اجتماعی نابرابری بسر می‌برند، برای آنها ایجاد فرصت‌های اجتماعی را برابر کنند تا بتوانند از زندگی خوبی برخوردار شوند و در سال جاری با شرایط موجود، امکان دارد بودجه کم هم بشود؛ بر همین اساس باید مطابق با آن در جهت سیاست‌های رفاهی اقدام نماییم.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه بیش از 100 هزار میلیارد تومان برای بودجه رفاهی اختصاص داده شده است، گفت: از این مبلغ 26 هزار و 500 میلیارد تومان در طرح تحول سلامت، 44 هزار میلیارد در بخش هدفمندی، 11 هزار میلیارد تومان در بیمه سلامت، 16 هزار و 500 میلیارد تومان در تامین اجتماعی، 1600 میلیارد تومان نیز در سازمان بهزیستی هزینه شده است.

    ربیعی گفت: چنانچه بخواهیم کشور را به سعادت برسانیم، حتما نیازمند سیاست‌های رفاهی منسجمی هستیم که باید به سمت اثربخش کردن هزینه‌ها در سیاست‌های رفاهی پیش رویم.

    وی با اشاره به اینکه نظام یکپارچه رفاهی، ارکان مختلفی دارد گفت: مهمترین بخش آن، مقابله با فقر درمان و بیمه درمان است و در سطح‌های دیگر، جلوگیری از سوءتغذیه، شغل و مسکن قرار دارد که باید برای آنها برنامه‌ریزی منسجمی داشته باشیم.

    به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، همچنین با توانمندسازی نیز می‌توانیم در جهت ایجاد اشتغال افراد آسیب‌پذیر اقدام نماییم که این کار در حال انجام است.

    ربیعی از راه‌اندازی چهار صندوق مسکن حمایتی – اجتماعی خبر داد و اظهار داشت: بحث مربوط به مسکن حمایتی و اجتماعی را با تشکیل کمیته‌ای در وزارت رفاه آغاز کرده‌ایم و با تخصیص اعتبار و پرداخت وام و همچنین کمک وزارت مسکن می‌توانیم در جهت ایجاد مسکن برای بازنشستگان، کارگران و افراد نیازمند اقدام نماییم.

    به گفته وی، صندوقی در صندوق بازنشستگی، صندوقی در تامین اجتماعی و یک صندوق نیز در سازمان بهزیستی و یک صندوق برای مسکن کارگران ایجاد خواهیم کرد تا این افراد به مرور صاحب مسکن شوند.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در شش یا هفت استان محروم و مرزی کشور، آموزش‌های برای معلولان روستایی و شهری انجام خواهد شد، گفت: در کنار این آموزش، برای اشتغال حمایتی و توانمندسازی معلولان اقدام می‌کنیم و همچنین رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز پولی در این خصوص اختصاص خواهد داد.

    ربیعی گفت: ارگان‌های مختلف در جهت افزایش بهره‌وری نظام بیمه‌ای همکاری‌کرده‌اند و با توجه به محدودیت منابع، باید همکاری‌های خود را با سازمان تامین اجتماعی افزایش دهند.

    وی به تاخیر در پرداخت‌ها اشاره کرد و گفت: نظام بیمه‌ای ما بسیار فعال، کارآمد و پویا است و اگر تاخیری به دلیل محدودیت منابع در پرداخت مطالبات وجود دارد، مقصر نظام بیمه‌ای نیست و این تاخیر را نیز با تخصیص اعتبار از سوی دولت هفته آینده برطرف خواهیم کرد.

    به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طرح تحول سلامت، درمان نیست بلکه یک پروژه بزرگ اجتماعی است که نیاز به مراقبت دارد و سازمان‌های بیمه‌گر باید این طرح را بیمه کنند تا ما بتوانیم تناسب آن را با بودجه مشخص کنیم.

    ربیعی با اشاره به اینکه بی‌سر و صدا کارها را جلو می‌بریم، گفت: دلیلی ندارد بخواهیم به تمام مسائل پاسخ دهیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو