عصر بازار

در گفت و گو با مدیرعامل بانک سپه

کارمزد خدمات بانکی افزایش خواهد یافت؟

عصر اعتبار- تقوی نژاد از کاهش نرخ سود سپرده های بانکی و بازنگری در نرخ کارمزد خدمات بانکی دفاع کرد .

کارمزد خدمات بانکی افزایش خواهد یافت؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، سید کامل تقوی نژاد، مدیرعامل بانک سپه در خصوص بازنگری کارمزد خدمات بانکی که به تازگی در دستور کار شورای هماهنگی بانک ها قرار گرفته، با بیان اینکه بانک ها اعتقاد دارند که برای خدماتی که در حال حاضر ارائه می دهند کارمزد متناسب دریافت نمی شود، گفت: در تمام دنیا بانک ها عمده درآمد و سود خود را از کارمزد دریافت می کنند و در کشور ما بانک ها از تفاوت نرخ سپرده و تسهیلات سود عملیاتی دریافت می کنند.
    تقوی نژاد به بسط خدمات با توجه به گسترش بانک داری الکترونیک و ارائه خدمات متنوع از طریق موبایل، اینترنت و ... اشاره کرد و افزود که بانک ها اعتقاد دارند که باید کارمزدها در زمینه صدور دسته چک ،حواله ، نقل و انتقال پول، خدمات مشاوره بانکی و البته خدمات بانک داری الکترونیک تجدید نظر صورت گیرد .
    وی با بیان اینکه شورای هماهنگی بانک ها پس از تجدید نظر در کارمزد کلیه بخش ها پیشنهادات خود را به بانک مرکزی ارائه می دهد در پاسخ به این پرسش که آیا مشخص شده که در بخش های مختلف با چه میزان افزایش کارمزد مواجه خواهیم بود اضافه کرد که کمیته ای در این زمینه در شورا تشکیل شده که پس از بررسی پیشنهادات را اعلام خواهد کرد .
    به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایران و جهان، تقوی نژاد در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما در خصوص اینکه در همین جلسه بحث بازنگری در نرخ سود مجددا مطرح شده است اذعان داشت که تاکید مدیران عامل رعایت نرخ سود است . وی با بیان اینکه برخی بانک ها نرخ مورد تاکید شورای پول و اعتبار را به صورت دقیق رعایت نمی کنند اضافه کرد که اعتقاد داریم که با توجه به کاهش تورم نرخ سود باید کاهش یابد
    شورا فعلا تاکید بر اجرای مصوبات قبلی دارد و برای کاهش نرخ سود تصمیمی ندارد .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی