عصر بازار

دیدار استاندار با مدیران بانکی آذربایجان‌شرقی؛

بانک‌ها رسالت خود را در توسعه آذربایجان‌شرقی ایفا کنند

عصر اعتبار- استاندار آذربایجان شرقی گفت: بانک‌ها رسالت خود را در توسعه آذربایجان‌شرقی ایفا کنند.

بانک‌ها رسالت خود را در توسعه آذربایجان‌شرقی ایفا کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، اسماعیل جبارزاده ظهر چهارشنبه در دیدار با مدیران بانکی آذربایجان شرقی در تبریز با تبریک هفته بانکداری اظهار داشت: عملکرد بانک های استان آذربایجان شرقی در مقایسه با سایر بانک ها خوب است.

    وی بیان اینکه نگاه ما به بانکداری نگاه آمرانه و از بالا به پایین نیست، افزود: مسئولان آذربایجان شرقی به بانک ها به عنوان یک بنگاه اقتصادی نگاه می کنند که باید بانک ها نیز رسالتشان را در خدمت به مردم به نحو احسن انجام دهند.

    جبارزاده با تاکید بر اینکه در دولت گذشته نگاه اشتباهی به سیستم بانکی کشور وجود داشت، ادامه داد: این نگاه در دولت تدبیر و امید به کلی تغییر کرده و ما از مدیران بانکی انتظار داریم در حیطه وظایف و اختیارات خودشان به انجام مسئولیت ها و ارائه خدمات مبادرت کنند.

    وی در همین خصوص افزود: همانند بانک های کشورهای پیشرفته جهان در کشور ما نیز باید یک بانک در چهارچوب مسئولیت های خود پیش رود و به مردم خدمت کند چراکه بانک ها امانت دار پول مردم هستند.

    استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه نباید خارج از وظایف و اختیارات به بانک ها مسئولیت داد، گفت: نگاه گذشتگان به بانک ها نگاهی سرزنشانه بود که این نگاه در دولت یازدهم متفاوت است.

    ضرورت همکاری بانک ها در اجرای سند تدبیر و توسعه آذربایجان شرقی

    جبارزاده با اشاره به اینکه باید بانک ها با تولیدی ها و صنعتگران تعامل داشته باشند، افزود: همکاری بانک ها در اجرای سند تدبیر و توسعه آذربایجان شرقی ضرروی است.

    وی با اشاره به ویژگی های سند تدبیر و توسعه استان گفت: این سند برای 21 شهرستان استان در هسته های کلیدی تنظیم شده است که عقب ماندگی های استان با اجرای این سند برطرف خواهد شد.

    استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید همه بانک ها اطلاعات و آمار و ارقام خود را به شورای هماهنگی بانک های استان اعلام کنند، گفت: باید بر اساس این آمار بتوانیم برنامه ریزی های لازم برای توسعه استان را فراهم کنیم.

    جبارزاده با تاکید بر اینکه بانک ها را مجبور نمی کنیم که وارد پروژه ای شوند، گفت: باید بانک ها با تشخیص خود وارد طرح های مختلف استان شوند و سرمایه گذاری کنند.

    توجه به سلامت اداری در دولت یازدهم جایگاه ویژه ای دارد

    استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تخلفات اداری در استان خیلی کم است، ادامه داد: توجه به سلامت اداری در دولت یازدهم جایگاه ویژه ای دارد و باید در نظام بانکی استان نیز با افزایش نظارت ها جلوی نقض قانون و انجام تخلفات گرفته شود.

    وی با بیان اینکه باید همه توان گذاشته شود تا سلامت اداری در بانک ها رعایت شود، ادامه داد: با اینکه وضعیت سلامت اداری استان خوب است ولی با این حال باید نظارت ها را افزایش داد و عملکرد زیرمجموعه را رصد کرد.

    جبارزاده از رصد و بازرسی های نامحسوس و مخفی بازرسان ویژه استانداری آذربایجان شرقی از ادارات مختلف و بانک های استان خبر داد و گفت: باید با نظارت جلوی نقض قانون گرفته شود.

    ضرورت تشکیل دادگاه های ویژه برای بررسی پرونده های بانکی

    سرپرست اداره امور شعب بانک ملی استان آذربایجان شرقی نیز در این دیدار بر ضرورت تشکیل دادگاه های ویژه برای بررسی پرونده های بانکی تاکید کرد و گفت: باید دادگاه های بررسی پرونده های بانکی با دیگر دادگاه ها جدا باشد.

    حسن سعیدی اصل با اعلام آماری از میزان سپرده های مؤثر 12 بانکی که اطلاعات خود را در اختیار شورای هماهنگی بانک ها قرار می دهند، گفت: تا اسفند سال گذشته میزان سپرده های موثر بیش از 162 هزار میلیارد ریال بود که این میزان تا پایان مرداد ماه به 173 هزار میلیارد ریال رسیده است.

    وی در خصوص تسهیلات پرداختی نیز گفت: همین تعداد بانک تا پایان سال گذشته 166 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده بودند که تا پایان مرداد ماه میزان پرداختی تسهیلات افزایش 4.86 درصدی داشته است و به بیش از 174 هزار میلیارد ریال رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی