عصر بازار

تنگه‌نوردی چند قدم آن‌طرف‌ تهران چقدر هزینه می‌برد؟

عصر اعتبار: بسیاری از موسسه‌های توریستی، اقدام به برگزاری تورهای یک روزه به این منطقه کرده‌اند که با توجه به خدماتی که به مسافر ارائه می‌دهند و بر اساس کمیت و کیفیت این خدمات هزینه از ۳۵ هزار تومان تا ۷۰ هزار تومان برای هر نفر متغییر است.

تنگه‌نوردی چند قدم آن‌طرف‌ تهران چقدر هزینه می‌برد؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵:۰۰
  • تنگه‌نوردی چند قدم آن‌طرف‌ تهران چقدر هزینه می‌برد؟
  • تنگه‌نوردی چند قدم آن‌طرف‌ تهران چقدر هزینه می‌برد؟
  • تنگه‌نوردی چند قدم آن‌طرف‌ تهران چقدر هزینه می‌برد؟

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، تنگه واشی یا تنگه ساواشی یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری اطراف تهران محسوب می‌شود. این منطقه خوش آب و هوا در 17 کیلومتری شهر فیروزکوه قرار دارد که همه‌ساله در فصل تابستان میزبان بسیاری از گردشگرانی است که به صورت تورهای یک روزه به این منطقه سفر می‌کنند.

این منطقه شامل دو تنگه و یک دشت سرسبز میان آنهاست؛ که مسیر پیاده‌روی سه تا چهار ساعته را برای گردشگران رقم می‌زند. تنگه واشی به طول حدود 300 متر و با دیواره‌های صخره‌ای بلند به ارتفاع حدد 100 متر محل عبور رودخانه‌ای است که از کوه‌های ساواشی سرچشمه می‌گیرد و از میان دشت می‌گذرد. در فصل تابستان که آب به کمترین میزان خود می‌رسد، عمق آن به حدی است که در برخی نقاط تا زیر زانوی می‌آید. جذابیت‌های این تنگه، همین عبور از میان آب است. کل مسافت را باید از داخل آب طی کرد که در حدود 20 دقیقه در داخل آب حرکت می‌کنید، بعد از عبور از تنگه اول و گذر از دشتی سرسبز و زیبا، تنگه دوم قرار گرفته که حدود دو کیلومتر با تنگه اول فاصله دارد. این تنگه هم تقریباً مشابه تنگه اول بوده و به همان ترتیب باید از آن گذشت و برای بار دوم به مدت بیست دقیقه در داخل آب خواهید بود. در انتهای آن نیز هیاهوی ریزش آب آبشاری زیبا به ارتفاع 15 متر همه را به وجد می‌آورد تا در زیر آبشار و در هوای گرم تابستان تنی به آب بزنند.
این منطقه علاوه بر طبیعت زیبا دارای آثار تاریخی نیز هست. یکی از سه کتیبه معروف دوره قاجار در این تنگه واقع شده و دو کتیبه دیگر در چشمه‌علی شهر ری و تونل وانا در جاده هراز است. هر سه کتیبه به دستور فتحعلی‌شاه قاجار حکاکی شده‌اند. این کتیبه دارای ابعاد شش در هفت متر است که وقایع زمان فتحعلی‌شاه دور تا دور آن روایت شده است. این کتیبه حدوداً 185ساله است و به گونه‌ای در دل کوه حک شده که از تابش خورشید و بارش باران در امان ماند است.

به گزارش اقتصادنیوز، بسیاری از موسسه‌های توریستی، اقدام به برگزاری تورهای یک روزه به این منطقه کرده‌اند که با توجه به خدماتی که به مسافر ارائه می‌دهند، هزینه سفر با آنها متفاوت است. خدمات این تورها معمولاً شامل وسیله نقلیه توریستی در اختیار، صبحانه، میان وعده، بیمه، تیم اجرایی، راهنما و... است. و بر اساس کمیت و کیفیت این خدمات هزینه از 35 هزار تومان تا 70 هزار تومان برای هر نفر متغییر است.

مریم نوری

برچسب ها
پورسعید خلیلی