عصر بازار

گسترش همکاری‌های اشتغالی ایران و چین

تدوین ۶هزار استاندارد مهارتی

عصر اعتبار- معاون وزیر کار با اعلام تدوین ۶ هزار استاندارد آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: مناسبات و همکاری های ایران و چین در زمینه آموزش‌های مهارتی افزایش می‎یابد.

گسترش همکاری‌های اشتغالی ایران و چین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، کورش پرند با سفیر چین در ایران در راستای توسعه تعاملات بین الملل در حوزه آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای دیدار کرد. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه با اشاره به اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور زیر نظر وزارت کار فعالیت می کند بیان داشت: آموزش های این سازمان در حوزه های صنعت، خدمات و کشاورزی است.

    معاون وزیر کار بیان داشت: این سازمان در بخش دولتی از طریق 700 مرکز ثابت آموزشی و در بخش خصوصی از طریق 14 هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای سالانه حدود 2 میلیون نفر را آموزش می دهد. وی همچین از طراحی و تدوین 6 هزار استاندارد آموزشی خبر داد.

    وی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در حوزه بین الملل فعالیت های بسیار خوبی انجام داده افزود: این سازمان در حوزه بین المللی  500 سرمربی کشورهای مختلف را از جمله کشورهای افغانستان، عراق، اقلیم کردستان عراق، تانزانیا، زنگبار، بروندی و ... در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای آموزش داده  است.

    پرند با بیان اینکه مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور یک مرکز بین المللی است و از امکانات و تجهیزات آموزشی خوبی برخوردار است، از سفیر کشور چین دعوت کرد تا از این مرکز بازدید کند.

    این مقام مسئول در وزارت کار با اشاره به تشکیل کنسرسیوم بین ایران، کوییکای کره جنوبی و افغانستان و بین ایران، جایکای ژاپن و افغانستان برای تربیت مربی و آموزش نیروی انسانی در افغانستان بیان داشت: این سازمان آمادگی دارد در این زمنیه با کشور چین همکاری نماید.

    وی از ارائه مجوز تأسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای به آموزشگاه های آزاد در خارج از کشور از جمله در کشور های عراق، اقلیم کردستان، عراق، کویت، کانادا، مالزی، آلمان و ... خبر داد و تاکید کرد: این مراکز بزودی در کشور های تانزانیا و زنگبار نیز راه اندازی می شود.

    پرند با اشاره به اینکه در حوزه بین الملل، این سازمان با تعدادی از مراکز بین المللی تفاهم نامه ای در خصوص برگزاری آزمون های بین المللی منعقد کرده است، از آمادگی برای همکاری با کشور چین در این زمینه خبر داد.

    معاون وزیر کار افزود: آموزش پناهندگان و اتباع خارجی با تأکید بر پناهندگان کشور افغانستان از دیگر فعالیت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای در حوزه بین المللی است. وی در ادامه پشنهاد همکاری با کشور چین در زمینه های آموزش روستاییان و مشاغل خانگی با تأکید بر حوزه زنان به صورت کنسرسیومی داد.

    همچنین «پانگ سن» سفیر کشور چین نیز در ایران بیان داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای ایران فعالیت های بسیار خوبی در حوزه بین المللی انجام داده است. وی در ادامه بر همکاری کشور چین با کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف به ویژه در زمینه آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای تأکید کرد.

    سفیر کشور چین در ایران در ادامه از پیشنهادهای رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشورمان استقبال کرد و بیان داشت: در این خصوص می توانیم همکاری های خوبی داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی