عصر بازار

پرداخت ۸۱ میلیارد تومان مطالبات چایکاران

عصر اعتبار- رئیس سازمان چای بیان کرد: در مجموع تاکنون حدود ۸۱ میلیارد تومان مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

پرداخت ۸۱ میلیارد تومان مطالبات چایکاران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدولی روزبهان رئیس سازمان چای در خصوص مطالبات چایکاران اظهار داشت: در مجموع تاکنون حدود 81 میلیارد تومان مطالبات چایکاران پرداخت شده به گونه‌ای که در هفته گذشته 4 میلیارد تومان و 35 میلیارد تومان باقی مانده مطالبات بخشی از آن تا چند روز آینده و بخشی دیگر بلافاصله بعد از تأمین اعتبار به چایکاران پرداخت خواهد شد.

    وی افزود: در واقع حدود 73 هزار تن برگ سبز چای برداشت شده که این میزان حدود 8 هزار تن از کل تولید برگ سبز چای سال گذشته بیشتر بوده و از سویی پیش‌بینی تولید در صورت شرایط جوی مناسب حدود 85 هزار تن است.

    روزبهان در ادامه خاطرنشان کرد: کارخانجات در سال‌جاری چای ممتاز خود اعم از چای قلم و شکسته را بین 20 الی 30 هزار تومان به فروش رساندند اما از سویی چای دست ساز ایرانی که تمام مراحل چیدن و خشک کردن آن دستی بوده بعضا تا کیلویی 50 هزار تومان به فروش رسیده است.

    رئیس سازمان چای تصریح کرد: کارخانجات در سال‌جاری توانسته بالغ بر 90 درصد محصولات خود را به فروش رسانند و از طرفی افزایش 20 هزار تنی برگ سبز چای حدود 8 الی 9 میلیون دلار واردات چای را در سال‌جاری کاهش داده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی