عصر بازار

نماینده مجلس:

شبکه بانکی در پساتحریم مسئولیت بزرگی دارد

عصر اعتبار- ​نماینده مردم شهرستانهای دیر، کنگان، جم و عسلویه استان بوشهر گفت:با توجه به برخی تغییرات در روند بین المللی انتظار می رود شبکه بانکی کشور در پساتحریم با تدوین سازوکارهای مناسب نقش و رسالت خود را در عرصه اقتصاد ملی به خوبی ایفا کند.

شبکه بانکی در پساتحریم مسئولیت بزرگی دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»،حجت الاسلام دکتر موسی احمدی در گفت و گو با خبرنگاران افزود:به دلیل اعمال تحریم ها، شبکه بانکی کشور فشار مضاعفی را تحمل کرده است و در شرایط فعلی برای انطباق با تغییرات و روند جدید انتظار می رود در سریع ترین زمان ممکن خود را برای نقش آفرینی در پساتحریم مهیا سازد.
    وی اضافه کرد:تدوین بسته های حمایتی و سوق دادن منابع بانک ها برای حمایت از تولید داخلی عامل موثری در قوام اقتصاد کشور است و باعث می شود کارآفرینان با اعتماد به نفس بیشتر در عرصه فعالیت های اقتصادی حضور یابند که  برآیند آن می تواند منجر به کاهش مشکلات در عرصه اقتصادی شود.
    عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:به دلیل تنگناهای اقتصادی مناطق نابرخوردار دچار محرومیت مضاعفی شده اند و این امر درحالی اتفاق افتاده است که بسیاری از منابع و معادن کشور در این گونه مناطق استقرار دارند و شبکه بانکی کشور می تواند در راستای محرومیت زدایی با سرمایه گذاران در قطب های انرژی کشور همکاری بیشتری داشته باشد.
    دکتر احمدی اضافه کرد:استفاده بهینه از منابع بانکی،ارتقای سطح خدمات، تسریع در تکمیل پروسه بانکداری الکترونیک ،تلاش برای وصول مطالبات معوق و استفاده مطلوب از ظرفیت های موجود از جمله رسالت هایی است که انتظار می رود شبکه بانکی کشور که برخوردار از نیروهای شایسته و نخبه می باشد در تحقق آن گام های استوارتری بردارد.
    این نماینده مجلس با تقدیر از تنظیم و ابلاغ بسته های حمایتی از سوی بانک صادرات ایران تصریح کرد:رویکرد سازنده این بانک به ایفای رسالت های اجتماعی در کنار پرداختن به مسایل مهم و زیربنایی اقتصادی می تواند الگویی برای شبکه بانکی کشور باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی