عصر بازار

دکتر صالح آبادی خبر داد:

بازگشت بانک توسعه صادرات به صحنه بین الملل در پساتحریم

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اعلام برنامه های این بانک در دوران پساتحریم، گفت: این بانک برای این دوره برنامه های مفصلی را تنظیم کرده و قرار است پس از رفع تحریم ها به صحنه بین المللی بازگردد.

بازگشت بانک توسعه صادرات به صحنه بین الملل در پساتحریم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، دکترعلی صالح آبادی در خصوص برنامه های این بانک در دوران پساتحریم، افزود: بانک توسعه صادرات بانکی است که عمدتا دارایی های ارزی دارد و قبل از تحریم ها با بانک های معتبر بین المللی دنیا همکاری داشته است.
    وی با بیان آنکه، رفع تحریم فرصت مناسبی برای افزایش فعالیت های بانک است، ادامه داد: برهمین اساس قرار است روابط کارگزاری بانکی با بانک های معتبر دنیا در دوره پساتحریم دوباره برقرار و امکان افتتاح حساب بانک ها نیز در این بانک فراهم شود.
    مدیرعامل بانک توسعه صادرات، استفاده از خطوط اعتباری فاینانس و ریفاینانس را برای طرح های تولیدی از دیگر برنامه های این بانک برای دوران پساتحریم ذکر کرد و اظهار داشت: طرح های فولادی، پتروشیمی و همچنین صنایع مختلف نیازمند تامین منابع مالی هستند و این در حالی است که این طرح ها هم اکنون از محل صندوق توسعه ملی تامین مالی می شوند اما بعد از رفع تحریم ها می توان منابع مورد نیاز این طرح ها را از بانک های خارجی تامین کرد.
    مدیرعامل بانک توسعه صادرات، تصریح کرد: علاوه بر این در دوره پساتحریم می توان طرح های صادرات محور را از منابع خارجی تامین مالی کرد ضمن آنکه از خطوط ریفاینانس برای واردات  مواد اولیه و تامین سرمایه در گردش می توانیم بهره گیری کنیم.
    وی با بیان اینکه، فاینانس تامین مالی بیش از یک سال و ریفاینانس تامین مالی کمتر از یک سال است، افزود: علاوه بر این می توان در این دوره پیمان های پولی دو و یا چند جانبه را که در سیاست های کلی برنامه ششم بر آن تاکید شده، گسترش و حجم تجارت خارجی را ارتقا داد.
    مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: البته یکی دیگر از نکات مثبت اجرایی شدن برجام نیز کاهش هزینه نقل و انتقال بانکی است ضمن آنکه نقل و انتقال ارزها نیز به راحتی امکان پذیر می شود و این امر به چرخه نقدینگی کشور کمک می کند.
    وی با تاکید بر اینکه، قرار است بانک توسعه صادرات پس از تحریم تامین مالی حوزه های مهم کشور را برعهده گیرد، افزود برهمین اساس صدور خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور ارتقا می یابد زیرا شرکت های فنی و مهندسی پس از حضور در مناقصات بین المللی نیازمند ضمانت نامه ارزی هستند که این امر با رفع تحریم ها امکان پذیر است.
    به گفته وی، در دوره پساتحریم قرار است صدور ضمانت نامه های ارزی برای صادرکنندگان خدمات فنی ومهندسی در بانک توسعه صادرات افزایش یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو