عصر بازار

گزارش آمار عملکرد بازار بیمه در چهار ماهه اول ۱۳۹۴ منتشر شد

عصر اعتبار- بر اساس گزارش بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، صنعت بیمه کشور در چهار ماهه اول سال ۱۳۹۴ حدود ۵۳.۲ هزار میلیارد ریال خسارت به بیمه ‌گذاران پرداخت کردند که در مقایسه با چهار ماهه اول سال قبل ۱۹.۶درصد رشد نشان می‌دهد.

گزارش آمار عملکرد بازار بیمه در چهار ماهه اول ۱۳۹۴ منتشر شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، بر اساس اعلام اداره تحلیل های آماری حجم حق بیمه‌های تولیدی بازار بیمه با 10.6درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به حدود 63.2 هزارمیلیارد ریال رسید. سهم بخش غیردولتی از این مقدار به 63.5 درصد رسید و 36.5 درصد دیگر توسط بیمه ایران در نقش تنها شرکت بیمه دولتی تولید شد.
    شرکت های بیمه ایران، آسیا، البرز، دانا، پارسیان، کوثر، پاسارگاد، کارآفرین و معلم (هر یک دارای سهم بالاتر از سه درصد) در مجموع بیش از 83 درصد از حق بیمه تولیدی را به خود اختصاص داده اند.
    بر اساس این گزارش، 39.4 درصد حق‌بیمه‌های تولیدی به رشته بیمه شخص‌ثالث و مازاد و 20.8 درصد به بیمه درمان اختصاص دارد.  سهم بیمه های زندگی و بدنه اتومبیل به ترتیب به میزان 12.2 و 6 درصد از پورتفوی حق بیمه تولیدی بازار رسید. تعداد بیمه‌نامه‌های صادره در این مدت نیز با 5.7 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 13.9 میلیون فقره بود.
    طبق گزارش اداره تحلیل های آماری بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه طی این مدت همچنین حدود 35.2 هزار میلیارد ریال خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت کردند که در مقایسه با چهار ماهه اول سال قبل 19.6 درصد رشد نشان می‌دهد. 36.9 درصد از خسارت‌های بازار بیمه در رشته بیمه شخص ثالث و مازاد و 35.9 درصد از خسارتهای پرداختی در رشته بیمه درمان پرداخت شده است. بیمه های بدنه اتومبیل و زندگی به ترتیب حدود 7 و 6.7 درصد از خسارت های پرداختی بازار بیمه سهم دارند. همچنین 55.1 درصد از خسارت های بازار بیمه توسط بخش غیردولتی جبران شده است.
    همچنین شرکت های بیمه نزدیک به 7.6 میلیون مورد خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت ‌نمودند که در مقایسه با سال قبل حدود 26.3 درصد رشد داشته است.
    طی این مدت، نسبت خسارت   بازار بیمه معادل 55.6 درصد بود و در مقایسه با سال قبل 4.2 واحد افزایش نشان ‌داد. نسبت خسارت 6 شرکت بیمه: سینا، ملت، نوین، دانا، ایران و میهن بالاتر از این میزان در بازار بیمه بوده و ( به ترتیب با: 93.9، 76.5 ، 71.5 ، 71.1 ، 68.5 و 62.4 درصد است.
    سه رشته‌ بیمه اعتبار، درمان و بدنه اتومبیل به ترتیب با حدود 327.9، 95.9 و 66 درصد، نسبت خسارتی بالاتر از بازار بیمه داشتند. پس از این سه رشته، نسبت خسارت رشته‌ های شخص ثالث و مازاد، مسئولیت و حوادث راننده (با 52.2 ، 47 و 46.7 درصد) بالاتر از این نسبت در سایر رشته های بیمه بوده اما پایین تر از نسبت خسارت بازار بیمه قرار دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی