عصر بازار

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی:

اقتصاد مقاومتی نماد یک اقتصاد سالم است

عصر اعتبار- به مناسبت هفته بانکداری اسلامی، مدیر کل شعب بانک مهر اقتصاد استان تهران با حجت الاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران دیدار کرد.

اقتصاد مقاومتی نماد یک اقتصاد سالم است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، حجت الاسلام و المسلمین صدیقی - امام جمعه موقت تهران -  با اشاره به اینکه قدرت های بزرگ در جبهه نظامی نتوانستند انقلاب اسلامی را دچار مشکل کنند، گفت: ایران اسلامی در حال حاضر در سه جبهه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در مصاف و جنگ تمام عیار با دنیای استکبار است.

    امام جمعه موقت تهران قوانین اسلام در اقتصاد را اجرایی دانست و اظهار داشت: کارکنان و مدیران بانک مهر اقتصاد در این زمینه خط شکن محسوب می شوند و باید به دنیا نشان دهند که اسلام ما اسلام اقتصاد و زندگی است و می توان خلاف شرع انجام نداد و قوانین اسلام را در بعد اقتصادی نیز پیاده کرد.

    وی سپرده های بانکی با سود بالا را یکی از عوامل طبقاتی شدن جامعه عنوان کرد و گفت: یکی از معضلات نظام بانکی، ورشکستگی افرادی است که برای تولید وام گرفته اند اما نتوانسته اند به موقع اقساط آن را پرداخت کنند و مشمول جریمه شده اند در نتیجه کسی که قرار بود مولد تولید باشد خودش باری بر دوش جامعه شده لذا تنها راه حل این مشکلات اجرای بانکداری اسلامی می باشد. 

    حجت الاسلام صدیقی اقتصاد مقاومتی را نماد و سمبل یک اقتصاد سالم دانست و ابراز داشت: مقام معظم رهبری چندین سال است که مقوله اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده اند بنا بر این شما به عنوان پرچم داران بانکداری اسلامی، می توانید مسیر تحقق آن را هموار کنید.

    وی با اشاره به تاثیر اقتصاد در سیاست و فرهنگ گفت: فقر عامل بسیاری از مشکلات و گرفتاری هاست، بنابر این با حمایت از تولید و ایجاد اشتغال و برخورداری از یک اقتصاد سالم می توان در فرهنگ و سیاست هم به پیروزی های بزرگی نائل شد.

    در ادامه، محمد اکبری - مدیر کل شعب استان تهران - اجرای بانکداری اسلامی را نخستین هدف راهبردی بانک مهر اقتصاد عنوان کرد و گفت: اهداف بانک مهر اقتصاد در استقرار بانکداری بدون ربا، اجرای تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری، انطباق کلی عملیات مالی و جاری بانک با شرع مقدس اسلام، تدوین مدل الگوی عملی استقرار بانکداری اسلامی و ارائه آن به شبکه بانکی کشور و ترویج و نهادینه سازی فرهنگ بانکداری اسلامی در بین مشتریان و آحاد مردم است.

    اکبری ادامه داد: بانک مهر اقتصاد مفتخر است در اجرای قانون عملیات بانکی بدون ربا و حرکت در مسیر بانکداری اسلامی، تمامی قراردادهای سپرده پذیری و اعطای تسهیلاتش را به تایید دفتر شرعی مقام معظم رهبری در سپاه برساند.

    وی تصریح کرد: امروز بانکداری اسلامی به یک فرهنگ سازمانی در میان همکاران ما تبدیل شده و کارکنان بانک مهر اقتصاد آموزش های بانکداری اسلامی را در کنار سایر آموزش های عمومی و بانکی پشت سر می گذارند.

    اکبری یکی از رویکردهای بانک مهر اقتصاد درجهت اجرای  بانکداری اسلامی را حمایت جدی ازحوزه های اقتصاد مولد، تولید و کارآفرینی دانست و افزود: در سال جاری بالغ بر دو هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطا کرده ایم که 85 درصد از این مبلغ به صنایع پرداخت شده است.
    مدیر کل شعب استان تهران در پایان ابراز داشت: اعطای تمامی منابع قرض الحسنه به مصرف وام قرض الحسنه از جمله اقداماتی است که این بانک در راستای استقرار بانکداری اسلامی صورت داده و امروز همه تلاش ما این است که در راه اثبات کارآمدی نظام و رفع تنگناهای معیشتی مردم و بنگاه های اقتصادی  قدم برداریم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو