عصر بازار

معاون سیف به مهر اعلام کرد:

کاهش بالای ۱۰ درصدی هزینه نقل وانتقال پول در دوران پساتحریم

عصر اعتبار- معاون ارزی بانک مرکزی از کاهش بالای ۱۰ درصدی هزینه نقل و انتقال پول در دوران پساتحریم خبر داد.

کاهش بالای ۱۰ درصدی هزینه نقل وانتقال پول در دوران پساتحریم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، غلامعلی کامیاب در پاسخ به این پرسش که آیا دولت تسویه حساب کلیه بدهی های ارزی ایران در ظرف مدت 2 ماه را در دستور کار خود قرار داده است؟ گفت: بخشی از دیون ارزی سررسیدی به لحاظ بسته بودن کانال‌های پرداخت انجام نشده است که البته رقم بالایی هم نیست. قاعدتاً تامین مالی جدید منوط به تسویه این بدهی‌ها خواهد بود. بانک مرکزی آمادگی لازم را برای تامین ارز مربوطه در چارچوب مقررات ارزی دارد.

    وی همچنین در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر هزینه نقل و انتقال پول در کشور چقدر است و با رفع تحریم‌ها چقدر خواهد شد؟ اظهارداشت: با توجه به محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های بین المللی و انتقال فرآیند نقل و انتقالات وجوه مربوط به تجارت خارجی از شبکه بانکی به صرافی های مجاز، هزینه نقل و انتقالات و تبدیل به اسعار به همدیگر با توجه به کشورهای هدف از توزیع یکسانی برخوردار نبوده، در مواردی بیش از 10 درصد نیز گزارش شده است.

    معاون ارزی بانک مرکزی اضافه کرد: با از سرگیری روابط کارگزاری بانکی و بازگشت فرآیند حواله های ارزی به بانک‌ها و امکان گشایش و پذیریش اعتبارات اسنادی، هزینه های مزبور حذف و به کارمزدهای متعارف بانکی محدود خواهند شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی