عصر بازار

بیگی ئیلانلو مطرح کرد:

پیش بینی کاهش نرخ دلار

عصر اعتبار- نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص رشد نرخ ارز در روزهای اخیر گفت: با نهایی شدن مذاکرات هسته ای و رفع تحریم ها پیش‌بینی می شود،گشایش‌هایی در زمینه درآمدهای ارزی حاصل شود که می تواند در کاهش نرخ دلار موثر باشد.

پیش بینی کاهش نرخ دلار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، روح‌الله بیگی ئیلانلو درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت گفت:ایجاد ثبات نسبی در بازار ارز از مهمترین مسائل اقتصادی کشوراست و دولت باید مدیریت صحیح براین بازار را درقالب نظام ارزی شناور مدیریت شده همواره لحاظ کند.

    نماینده مردم تکاب،میاندوآب و شاهین‌دژ درمجلس شورای اسلامی،ادامه داد:بانک مرکزی با مکانیزم های اقتصادی و براساس قانون توانسته ثبات نسبی را در بازار ارز ایجاد کند که انجام این مهم از رشد نجومی قیمت کالاهای اساسی در بازار جلوگیری کرد.

    بیگی ئیلانلو ادامه داد: ثبات نسبی در قیمت ارز باعث می شود بسیاری از تولیدکننده‌ها بتوانند مواد اولیه را با سهولت تامین کنند،بنابراین یکی از لازمه‌های تقویت تولید برقراری ثبات نسبی دراین بازار است.

    این نماینده مردم در مجلس نهم افزود:یکی از دلایل افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر رشد تقاضا برای ارز به دلیل سفر حجاج به سرزمین وحی است.

    پیش بینی کاهش نرخ ارز

    بیگی ئیلانلو درخصوص تاثیر توافق هسته ای در نرخ ارز،تاکید کرد: باید توجه داشت تاثیر توافق هسته ای در بازارها تاکنون مشهود نشده به دلیل اینکه تاکنون تحریم ها رفع نشده است،بنابراین اینکه برخی ها عنوان می کنند رفع تحریم ها تاثیری در اقتصاد کشور ندارد، قابل قبول نیست.

    این نماینده مردم درمجلس نهم افزود: پیش بینی می شود با نهایی شدن مذاکرات هسته ای و رفع تحریم ها، گشایش‌هایی در زمینه درآمدهای ارزی حاصل می شود که می تواند در کاهش محدودیت عرضه ارز در بازار موثر باشد که این موضوع کاهش نرخ دلار را درپی خواهد داشت.

    وی ادامه داد:دولت باید توجه کند که سابقه نشان داده که همواره افزایش نرخ ارز در گرانی کالاها تاثیرگذاراست،بنابراین باید همواره از رشد کاذب ارز و فعالیت دلالان سوء استفاده گر جلوگیری شود.

    نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،یادآور شد:با توجه به مطالب مذکور پیش بینی می شود،افزایش قیمت ارز تدوام نخواهد یافت و قیمت دلار ارزان شود البته دولت نیز باید تدابیر لازم را اتخاذ کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی