عصر بازار

بانک مرکزی در صددحل مشکل میزان

عصر اعتبار- نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس گفت:با ارائه نقشه راه از سوی مسئولان برای «پدیده شاندیز»پرونده آن بسته‌شده و مشکلات «میزان» هم که به‌نوعی متأثر از این پرونده بود راحت‌تر حل خواهد شد.

بانک مرکزی در صددحل مشکل میزان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی در گفتگو با مهر به دیدار روز گذشته خود با رئیس‌کل بانک مرکزی اشاره کرد و اظهار داشت: در این دیدار مشکلات مردم در رابطه با موسسه میزان مطرح و پیگیری شد.

    وی با اشاره به راهکارهای مدیریت مشکلات موسسه میزان از سوی بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی تأکید دارد بانک‌ها هرکدام املاک میزان را بخرند و پول نقد در قبال آن بدهند تا بخشی از بدهی مردم پرداخت شود.

    وی بیان کرد: رئیس‌کل بانک مرکزی همچنین پیشنهاد داد املاکی هم که بانک‌ها تمایلی به خرید آن ندارند به‌عنوان وثیقه در اختیار آن‌ها باشد و 60 درصد پول این املاک نیز داده شود تا مشکل مالی مردم مرتفع شود.

    وی به سایر راهکارهای ارائه‌شده برای حل مشکل میزان اشاره کرد و ادامه داد: یکی دیگر از راهکارها این است که سرمایه‌گذاران حقیقی یا حقوقی ورود پیدا کنند و بانک مرکزی نیز این آمادگی را دارد تا مجوز بانک و موسسه را به آن‌ها بدهد تا سرمایه میزان را خریداری و بدهی «میزان» را پرداخت کند.

    عبادی بابیان اینکه دادن خط اعتباری بانک مرکزی به موسسه میزان نیز می‌تواند راهگشای مشکلات باشد، بیان کرد: ادغام این موسسه با بانک‌ها از دیگر راهکارهایی است که می‌تواند مشکلات موسسه میزان را حل کند.

    وی با اشاره به اینکه در دیدار با رئیس‌کل بانک مرکزی مشکلات مردم در زمینهٔ موسسه میزان ارائه‌شده، افزود: علاقه نداریم مطالبه گری کاهش یابد و در این دیدارها به دنبال رفع مشکل مردم هستیم.

    نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با اشاره به اینکه در ارتباط با موسسه میزان به مردم ظلم شده است، افزود: در رسیدگی به پرونده میزان باید توجه ویژه صورت گیرد.

    با حل مشکلات «پدیده شاندیز» زمینه حل مشکلات «میزان» هم ایجاد می‌شود

    وی در ادامه در خصوص مشکلات ایجادشده برای مردم در پرونده «پدیده شاندیز» گفت: پرونده پدیده شاندیز بسته شد و مشکلات به‌زودی حل خواهد شد.

    وی بابیان اینکه چارچوبی برای حل مشکلات این پرونده ارائه‌شده که مورد رضایت مسئولان پدیده است، افزود: مشکل پدیده یک بحث ملی بود و از تمام کشور در پروژه‌های آن سهام داشته‌اند.

    حجت‌الاسلام عبادی عنوان کرد: با توجه به اینکه این پرونده یک مشکل ملی بود مسئولان کشور به آن ورود پیدا کردند و با ارائه راهکارهایی مشکلات را تعیین تکلیف کردند.

    وی ادامه داد: راهکارهای ارائه‌شده وارد فاز اجرایی شده است.

    عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه مشکلات پدیده درزمینهٔ تصرفات و تغییر کاربری غیرقانونی بوده است، گفت: هرگز بنا نبوده که پدیده سلب امتیاز شود.

    وی با اذعان به اینکه مشکلات میزان هم به‌نوعی متأثر از مشکلات به وجود آمده برای پدیده بوده است، ادامه داد: موسسه میزان در پروژه‌های پدیده سرمایه‌گذاری کرده بود و یا تسهیلات به پدیده پرداخت کرده بود و بعد از ایجاد مشکل برای پدیده شاندیز دچار مشکل شد.

    حجت الاسلام عبادی اظهار امیدواری کرد: با حل مشکلات پدیده رویه‌ای برای رفع مشکل موسسه میزان ایجاد شود.

    وی افزود: مردم تحت‌فشار اقتصادی هستند و از دولت می‌خواهیم مردم را درک کنند و درزمینهٔ حل مشکلات میزان که مردم در آن سرمایه‌گذاری کرده بودند نیز چاره‌اندیشی شود.

    لزوم تسریع در اجرای پروژه راه‌آهن خراسان جنوبی

    نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس همچنین به دیدار مسئولان استان با وزیر راه و شهرسازی پیرامون پیگیری احداث راه‌آهن اشاره کرد و افزود: در این دیدار تأکید شد تا دولت درروند احداث راه‌آهن بیرجند تسریع کند.

    وی بیان کرد: در این دیدار خواستار این شدیم تا برای شروع عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن استان روش تأمین مالی مشخص شود.

    وی گفت: باید تعیین تکلیف شود که قرار است از محل فاینانس و یا صندوق توسعه به این پروژه اعتبار تزریق شود.

    حجت الاسلام عبادی بابیان اینکه سال گذشته اقدام بزرگی برداشته شد و برای راه‌آهن استان ردیف بودجه اجرایی در سال 94 دریافت کردیم، بیان داشت: رقم اعتبار امسال کم است و با این رقم نمی‌توانیم به‌تنهایی عملیات اجرایی پروژه را آغاز کنیم.

    وی با تأکید بر اینکه دولت باید به مناطق کمتر توسعه‌یافته توجه ویژه داشته باشد، افزود: امیدواریم دولت به پروژه راه‌آهن استان که یکی از زیرساخت‌های مهم و موردنیاز استان برای توسعه است توجه ویژه‌ای داشته باشد.

    نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس ادامه داد: می‌دانیم وضعیت اعتباری دولت هم مناسب نیست اما آنچه امکان اجرایی شدن آن وجود دارد را برای توسعه استان دنبال خواهیم کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی