عصر بازار

قیمت‌های غیرواقعی در بازار مسکن تهران

عصر اعتبار- هر چند قیمت مسکن از یک سال و نیم گذشته تحت تاثیر رکود خرید و فروش به‌طور کلی به سطح واقعی‌تری رسیده است اما هنوز هم در میان فایل‌های فروش مسکن مواردی از پیشنهادهای غیرواقعی و گران‌قیمت به چشم می‌خورد.

قیمت‌های غیرواقعی در بازار مسکن تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، پیشنهادهای گران‌تر از ارزش واقعی آپارتمان‌های مسکونی این روزها لابه‌لای سایر فایل‌های فروش مسکن، تعداد نسبتا قابل توجهی از ظرفیت بالقوه خرید و فروش مسکن را به خود اختصاص داده‌اند.  

    هر چند این پیشنهادها به دلیل رکود معاملات و پیشی گرفتن تعداد فروشندگان نسبت به متقاضیان خرید آپارتمان اغلب منجر به معامله قطعی در بازار مسکن نمی‌شود اما می‌توانند به طولانی‌تر شدن دوران رکود کمک کنند، از طرف دیگر خریداران باید نسبت به این گران‌فروشی‌ها آگاه باشند.

    کارشناسان مسکن به متقاضیان خرید آپارتمان توصیه می‌کنند تنها به این تصور که قیمت‌ها هم‌اکنون در بازار خرید  وفروش واقعی شده‌اند اکتفا نکنند و قبل از ورود به بنگاه‌ها حتما از قیمت‌های واقعی محله‌ای که در آن متقاضی خرید مسکن هستند، اطلاع حاصل کنند.

    به‌عنوان مثال، مالکی در خیابان شریعتی، در محله اجاره‌دار، آپارتمان 106 مترمربعی خود را که دو سال از عمر آن می‌گذرد، با قیمت هرمترمربع 4 میلیون تومان به بازار مسکن فروش عرضه کرده است. قیمت کل این واحد در فایل فروش آن 424 میلیون تومان ذکر شده که متناسب با نرخ منطقه، جزو پیشنهادهای گران برای فروش آپارتمان محسوب می‌شود.

    از سوی دیگر، در فایل دیگری، مالکی آپارتمان 110 مترمربعی خود در خیابان آیت‌الله کاشانی، خیابان کیهان، یک سال ساخت، واقع در طبقه همکف را مترمربعی 6 میلیون و با قیمت کل 660 میلیون تومان، برای فروش فایل کرده است. این آپارتمان هم با توجه به شاخصه‌های قیمتی منطقه مذکور جزو پیشنهادهای گران‌تر از عرف قیمت مسکن محسوب می‌شود.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی