عصر بازار

«وام اضافه» مسکن مهر در بن بست پرداخت

عصر اعتبار- وزیر راه‌وشهرسازی برای پایان دادن به بن بست اجرایی مصوبه افزایش وام مسکن مهر از ۲۵ به ۳۰ میلیون تومان، در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی خواستار افزایش سقف کلی تسهیلات مسکن مهر در شورای پول و اعتبار شد.

«وام اضافه» مسکن مهر در بن بست پرداخت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، در حال حاضر سقف کلی تسهیلات مسکن مهر مجموعا معادل 50 هزار میلیارد تومان است که 45هزار میلیارد تومان آن از محل خط اعتباری بانک مرکزی و 5 هزار میلیارد تومان دیگر از محل بازگشت اقساط همین تسهیلات تامین می‌شود و این در حالی است که مصوبه سال گذشته برای پرداخت «وام اضافه» نیازمند افزایش سقف کلی تسهیلات به حداقل 55 هزار میلیارد تومان است.

    عباس آخوندی در نامه خود به ولی الله سیف خواستار افزایش سقف کلی تسهیلات مسکن مهر شد تا از این طریق مصوبه افزایش وام مسکن مهر قابل اجرا شود.

    وی در نامه خود به رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرده است: با توجه به اینکه افزایش سقف کلی تسهیلات مسکن مهر از محل بازگشت اقساط خط اعتباری، به تایید کمیسیون اعتباری بانک مرکزی رسیده، درخواست می‌شود با دستور رئیس کل بانک مرکزی این موضوع به صورت خارج از نوبت در جلسه شورای پول و اعتبار مطرح و ابلاغ شود تا با تشخیص وزارت راه‌وشهرسازی در جهت تسریع و تکمیل و فروش اقساطی واحدها، نسبت به افزایش سقف فردی تسهیلات پروژه های باقی مانده به مبلغ 30 میلیون تومان اقدام شود. هم اکنون حداقل 200 هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام در کشور برای تکمیل و واگذاری نیاز به افزایش سقف وام دارند که با افزایش سقف کلی تسهیلات مسکن مهر، وام آنها از 25 به 30 میلیون تومان قابل افزایش خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی