عصر بازار

آمادگی تامین اجتماعی برای همکاری در حوزه گردشگری خارجی

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک سازمان عمومی و دارای پتانسیل فراوان، آماده همکاری با سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه گردشگری است.

آمادگی تامین اجتماعی برای همکاری در حوزه گردشگری خارجی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، دکترسیدتقی نوربخش در نشستی با رئیس و نمایندگان گروه هتل‌های آکور فرانسه، فعالیت هولدینگ گردشگری تأمین را شامل بخش‌های گردشگری سیاحتی، زیارتی و توریسم درمانی عنوان کرد و گفت: در این سه حوزه قابلیت‌های زیادی برای فعالیت وجود دارد.

    نوربخش افزود: تنوع آب و هوایی و وجود اماکن زیارتی و همچنین امکانات درمانی موجود در کشور این امکان را فراهم می‌کند که ایران در هر سه حوزه امکان فعالیت بسیار مطلوب و گسترده داشته باشد.

    وی با بیان اینکه کمپانی آکور در حوزه‌های مختلف توریسم فعال است و استراتژی این مجموعه نیز همکاری با هلدینگ‌های منطقه ای است، افزود: امیدواریم بتوانیم با کمپانی آکور همکاری مشترک داشته باشیم و تصمیم این شرکت برای ورود به بازار گردشگری ایران زمینه ساز سود دوطرفه برای هلدینگ گردشگری تأمین و این شرکت باشد.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه در هلدینگ گردشگری سعی شده است که تمام امکانات گردشگری سازمان تجمیع شود، اظهار کرد: در این هلدینگ هتل‌های هما، مهمانسراهای جهانگردی، راه آهن رجا در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و هواپیمایی آسمان نیز که در اختیار سازمان بازنشستگی کشوری است و با آن مجموعه نیز همکاری بسیار نزدیکی وجود دارد.

    نوربخش گفت: با توجه به اینکه ساختار سازمان تأمین اجتماعی بر اساس مزایای تعریف شکل گرفته است و خدمات به صورت بین نسلی ارائه می شود؛ این الزام وجود دارد که بخشی از منابع حق بیمه دریافت شده سرمایه گذاری می‌شود.

    وی افزود: در این رابطه نهادهای سرمایه گذاری در سازمان شکل گرفته اند و در بخش سرمایه گذاری 7 هلدینگ فعال وجود دارد و سرمایه گذاری سازمان در حوزه هایی انجام می شود که در توسعه ملی موثر باشد.

    نوربخش ادامه داد: بخش‌هایی همچون نفت و گاز، دارو، ساخت و ساز، معدن و فولاد، سیمان، حمل و نقل و گردشگری مهمترین حوزه‌های سرمایه گذاری سازمان هستند.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به جمعیت 40 میلیون نفری افراد تحت پوشش این سازمان گفت: این گستره وسیع فعالیت باعث شکل گیری سرمایه اجتماعی برای این سازمان شده است و منافع مربوط به سرمایه گذاری ها و فعالیتهای اقتصادی این مجموعه در نهایت در خدمت بیمه شدگان و بازنشستگان قرار می‌گیرد.

    استقبال از سرمایه گذاری مشترک برای ساخت هتل‌های جدید

    مدیرعامل هلدینگ گردشگری تأمین با استقبال از سرمایه گذاری مشترک برای ساخت هتل‌های جدید، گفت: در برنامه ششم توسعه گردشگری مورد توجه قرار گرفته است و در این حوزه می توانیم همکاری مناسبی داشته باشیم و ساخت هتل های جدید در ایران مورد نیاز است.

    ابراهیم بای سلامی با بیان اینکه در گروه هتل های هما 10 هتل جدید برا ی سرمایه گذاری و ساخت در نظر گرفته شده است، افزود: سازمان تأمین اجتماعی بهترین و معتبرترین شریکی است که سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند برای همکاری در ایران انتخاب کنند.

    وی با بیان اینکه ما در همکاری با آکور جدی هستیم، اظهار داشت: شرکتهای بزرگ فعال در صنعت توریسم به ما پیشنهاداتی داده‌اند و ما در حال بررسی پیشنهادات مختلف هستیم. با بررسی که از شرایط آکور داشته‌ایم امکان همکاری بسیار مناسبی با این گروه داریم.

    ابراهیم بای سلامی با بیان اینکه طرح آمایش گردشگری در دستور کار هولدینگ گردشگری تأمین اجتماعی قرار گرفته است، گفت: ما محیط سرمایه گذاری را بررسی و پروژه های دارای صرفه اقتصادی بیشتر را شناسایی می‌کنیم. در حال حاضر حدود 100 هتل ناتمام در کشور وجود دارد که شماری از آنها را که شرایط مناسب تری برای سرمایه گذاری دارند را انتخاب کرده و می‌توانیم برای سرمایه گذاری مشترک مورد توجه قرار دهیم.

    مدیرعامل هلدینگ گردشگری تأمین با اشاره به توانمندی‌های موجود در کشورمان در حوزه نیروی انسانی متخصص گفت: در رابطه با نیروی انسانی ظرفیت خوبی در کشور ما وجود دارد و در ایران فارغ التحصیلان زیادی در رشته جهانگردی وجود دارند که با رونق صنعت گردشگری امکان استفاده از این افراد نیز وجود خواهد داشت.

    آماده مذاکره و همکاری با گروه هتل‌های آکور هستیم

    مدیرعامل گروه هتل‌های هما نیز در این جلسه اظهار داشت: برای ساخت هتل‌های جدید، بازسازی هتل‌های موجود، مدیریت هتل‌ها و همچنین آموزش هتل داری مطابق با استانداردهای روز جهانی آماده مذاکره و همکاری با گروه هتل‌های آکور هستیم.

    علی رحیم‌پور با بیان اینکه گروه هتل های هما در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن سود آوری مناسبی داشته است و ورود گردشگر خارجی نیز به مجموعه هتل های هما 110 درصد رشد داشته است اظهار داشت: برای سال 2016 نیز هتل های هما در شیراز و تهران رزرو شده اند که همه این موارد نشانه روند رو به رشد صنعت گردشگری در ایران است.

    وی افزود: در رابطه با ساخت هتل‌های جدید با توجه به اینکه گروه هتل‌های هما در حال حاضر هتل‌های 5 ستاره در اختیار دارد، می‌توان برای ساخت هتل های 3 ستاره برای اقشار متوسط نیز برنامه ریزی کرد.

    رحیم پور ادامه داد: گروه هتل های هما محدودیتی برای همکاری مشترک با سرمایه گذار خارجی ندارد و با توجه به پتانسیل بالایی که در هولدینگ گردشگری سازمان تأمین اجتماعی موجود است و همچنین منابع قابل توجه این مجموعه می‌توانیم همکاری خوبی داشته باشیم.

    سال‌های زیادی برای همکاری با ایران در انتظار بودیم

    سباستین بازین رئیس گروه هتل‌های آکور نیز در این جلسه از فراهم شدن امکان همکاری و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در ایران اظهار خوشنودی کرد و گفت: ما سالهای زیادی برای همکاری با ایران در انتظار بودیم و در این مدت بررسی های زیادبی انجام دادیم.

    وی افزود: خوشبختانه امروز توانستیم از فرصت فراهم شده استفاده کنیم و با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های کشور ایران بیشتر آشنا شویم و در رابطه با سرمایه گذاری مشترک وارد مذاکره با ایران شویم.

    سباستین بازین با بیان اینکه هتل آکور سابقه 50 ساله در صنعت گردشگری و هتل داری دارد و در 92 کشور جهان دارای شعبه است، اظهار داشت: هر بار که به کشوری وارد شویم فرصت‌ها و ریسک‌های موجود در آن کشور را برای سرمایه گذاری و همکاری مشترک بررسی می کنیم و در حال حاضر آماده همکاری و سرمایه گذاری مشترک در ایران هستیم.

    وی با بیان اینکه گروه هتل های آکور می‌تواند در زمینه گردشگری داخلی و بین المللی در ایران همکاری داشته باشد، گفت: پیشنهادات مشخص ما برای شروع همکاری در ایران تکمیل هتل‌های نیمه تمام و شناسایی محل‌های پربازدید و مورد علاقه گردشگران برای ساخت هتل‌های جدید است.

    رئیس گروه هتل‌های آکور افزود: با بررسی که از شرایط ایران داشته‌ایم برای ما مشخص شده است که در ایران امکان سمایه گذاری و همکاری مشترک به خوبی فراهم است و با توجه به امکانات و قابلیت‌های فراوان و وجود تخصص های لازم در این رشته امکان همکاری مشترک به خوبی وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی