عصر بازار

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت، دلار بودجه ۹۵ را زیر ۳۰۰۰ تومان تعیین کند

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با مثبت ارزیابی کردن اقدامات دولت در ایجاد ثبات نسبی بازار ارز گفت: به تیم اقتصادی دولت توصیه می شود برای حفظ ثبات بازار ارز، تدابیری اتخاذ کند که قیمت دلار در بودجه سال آینده کمتر از ۳۰۰۰ تومان تعیین شود.

دولت، دلار بودجه ۹۵ را زیر ۳۰۰۰ تومان تعیین کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، رحیم زارع درباره تعیین نرخ دلار دربودجه سال 95 گفت: باید پذیرفت تعیین نرخ دلار در بودجه در اقتصاد و حرکت بازارها موثر است.
    نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت تا آذر ماه سال جاری زمان دارد که لایحه بودجه سال آینده را ارائه دهد بنابراین نرخ 3100 تومانی که برای دلار در بودجه سال آینده عنوان می شود صحیح نیست.
    این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: دولت یازدهم با اعمال سیاست های اقتصادی مناسب در دو سال گذشته توانست یک ثبات نسبی در بازرا ارز فراهم کند که باید این سیاست ها را همچنان ادامه دهد.
    زارع تصریح کرد: سابقه نشان داده نوسانات قیمت ارز بازارهای مختلف مانند مسکن و مواد خوراکی را در کشور تحت تاثیر خود قرار می دهد و حتی برخی افراد دلال از این شرایط سوء استفاده می کنند و کالاهایی را که نرخ ارز در قیمت تمام شده آن کالا تاثیر جدی ندارد را نیز بصورت کاذب گران می کنند.
    وی ادامه داد: به تیم اقتصادی دولت توصیه می شود برای حفظ ثبات نسبی در بازار ارز، تدابیری اتخاذ کند که قیمت دلار کمتر از 3000 تومان تعیین شود البته مدیریت بازار ارز باید در قالب نظام ارزی شناور مدیریت شده باشد.
    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: دولت باید در زمینه تعیین محدود نرخ ارز در بودجه سال آینده همه جوانب را بسنجد و این نکته را در نظر داشته باشد که بخشی از افزایش  قیمت ‌های نجومی ارز در سال 91 کاذب و به دلیل عدم مدیریت ناصحیح بازار ارز بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی