عصر بازار

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلافروشان تهران:

۲۵ درصد طلای مصرفی مردم در بازار قاچاق است

عصر اعتبار- وفادار : طلای خارجی با گرمی ۳۰ هزار تومان اجرت عرضه می‌شود، در صورتی که برخی برای طلای ایرانی که گاهی کیفیت پایین‌تری هم دارد اجرتی ۲۵ هزار تومانی می‌گیرند.

۲۵ درصد طلای مصرفی مردم در بازار قاچاق است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از نسیم، احمد وفادار، عضو هیئت مدیره  فروشندگان طلا و جواهر بیان داشت: طلا هم مانند دیگر کالاهایی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند، واردات غیرقانونی و غیررسمی دارد. مگر پوشاک ترک به صورت قاچاق وارد کشور نمی‌شود، طلا نیز از ایتالیا و ترکیه به کشور قاچاق می‌شود، اما چون طلا فلز گران قیمتی است باید روی قاچاق آن حساسیت بیشتری نشان داده شود.
    وی ادامه داد: الان بین 25 درصد سهم عمده بازار طلا را کالای قاچاق به خود اختصاص داده است البته تا مدتی پیش این سهم چیزی حدود 70 درصد بود اما از آن جهت که در حال حاضر قاچاق طلا چندان به صرفه نیست لذا این سهم پایین‌تر آمده است.
    وی تأکید کرد: یکی از بزرگترین مشکلات بازار طلا مربوط به کارمزدهای بالایی است که کارگران ایرانی دریافت می‌کنند، در حقیقت متأسفانه شاهدیم که برخی در عین حال که کارمزد بالایی می‌گیرند از آن طرف کیفیت کارشان نیز بسیار پایین است.
    وفادار اظهار داشت: طلای خارجی با گرمی 30 هزار تومان اجرت عرضه می‌شود، در صورتی که برخی برای طلای ایرانی که گاهی کیفیت پایین‌تری هم دارد اجرتی 25 هزار تومانی می‌گیرند. بنابراین تا زمانی که کارگران ما به فکر بالا بردن کیفیت کار خود نباشند مشتریان را به سمت کالای قاچاق و وارداتی جذب می‌کند.
    وی تأکید کرد: به دلیل چنین مشکلاتی دست قاچاقچی هم باز می‌شود و طلای ایتالیا و ترکیه وارد کشور خواهد شد و مشتری کمی هم نخواهد داشت. از آن طرف نیز اهتمامی برای جلوگیری از بحث قاچاق وجود ندارد و تا زمانی که این موضوع حل نشود مرزهای ما دروازه‌های ورود کالاهای قاچاق از جمله طلا خواهد بود.
    وی در پایان خاطرنشان کرد: برندهای ترکیه با برندهای ایرانی تفاوت چندانی ندارد، حتی در برخی موارد کالاهای شبیه کالاهای ترک و چه بسا حتی بسیار با کیفیت‌تر از کالای ترک تولید می‌شود اما با جلوگیری نکردن از کالای قاچاق، تولیدات داخلی نیز به خطر خواهد افتاد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو