عصر بازار

قیمت طلا به ۱۱۳۰ دلار رسید

عصر اعتبار- قیمت طلا در معاملات امروز ۴ دلار کاهش یافت و هر اونس فلز زرد در برابر ۱۱۳۰ دلار معامله شد.

قیمت طلا به ۱۱۳۰ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم،  در حالی که شاخص های سهام آسیایی و ارزش دلار آمریکا افزایش یافته و در حالی که سرمایه گذاران نگران احتمال افزایش نرخ بهره در اواخر سال جاری هستند، قیمت طلا امروز پایین تر از بالاترین رقم حدود سه هفته اخیر باقی ماند.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش نیم درصدی در روز دوشنبه، امروز با 4 دلار کاهش به 1130 دلار رسید. قیمت فلز زرد هفته گذشته به نزدیکی بالاترین رقم 3 هفته گذشته (1141 دلار و 50 سنت) رسید.
    ارزش سهام های آسیایی در روز سه شنبه افزایش یافت و همزمان ارزش دلار آمریکا بالا باقی ماند. بانک مرکزی اروپا نیز اعلام کرد که آماده است سیاست های پولی انبساطی تری را اتخاذ کند.
    اظهارات مقامات فدرال رزرو آمریکا در روز دوشنبه نشان داد که بانک مرکزی این کشور همچنان ممکن است نرخ بهره را در اواخر امسال افزایش دهد؛ اقدامی که می تواند تقاضا برای طلا را کاهش دهد.
    ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا گفت، ابهام در بازارهای مختلف در حالی که سرمایه گذاران در آستانه نشست فدرال رزرو در ماه های اکتبر و دسامبر به حاشیه رفته اند می تواند تا حدی موجب تقویت قیمت طلا شود.
    دنیس لاک هارت، رئیس فدرال رزرو شعبه آتلانتا روز دوشنبه گفت، تصمیم هفته گذشته عمدتا یک اقدام «مدیریت ریسک» بود تا اطمینان حاصل شود که شکنندگی اخیر به وجود آمده در بازار به اقتصاد آمریکا سرایت نخواهد کرد. وی گفت، همچنان انتظار دارد که فدرال رزرو نرخ بهره را در اواخر امسال افزایش دهد.
    بازار اکنون منتظر شنیدن اظهارات جانت یلن، رئیس صندوق فدرال رزرو آمریکاست که قرار است روز پنجشنبه سخنرانی داشته باشد. یلن با فشارهای فزاینده ای از سوی همکارانش و سرمایه گذاران جهانی مواجه است تا در مورد گام های بعدی فدرال رزرو ابهام زدایی نماید.
    حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز دوشنبه 0.53 درصد کاهش یافت و به 674.61 تن رسید. این اولین کاهش در حدود دو هفته گذشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو