عصر بازار

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی:

تکریم و بزرگداشت مقام ایثارگران دفاع مقدس، وظیفه‌ای ملی است

عصر اعتبار: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تکریم و بزرگداشت مقام ایثارگران دفاع مقدس را وظیفه‌ای ملی برشمرد و گفت: اعتقاد راسخ دارم کاری که در راستای تحقق ماموریت‌های سازمان تامین‌اجتماعی در کشور انجام می‌شود، مترادف با ایثارگری‌های جبهه‌ها و ادامه راهی است که شهدا پا در آن گذاشته‌اند.

تکریم و بزرگداشت مقام ایثارگران دفاع مقدس، وظیفه‌ای ملی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار»، دکترسیدتقی نوربخش به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: مجموعه مدیریتی سازمان تامین‌اجتماعی در دولت جدید تلاش داشته آنچه را که مصوب و قانونی است و طی سال‌های گذشته اجرا نشده‌، اجرایی کند.
    وی با بیان اینکه بخشودگی معافیت حق بیمه فرزندان شاهد آخرین اقدامی بوده که در این زمینه انجام شده، افزود: همچنین در آزمون‌های استخدامی که طی این دو سال برگزار شد، تلاش شده که موارد قانونی مربوط به جانبازان و ایثارگران به‌خوبی رعایت شود.
    وی با بیان اینکه از ابتدای شروع به کار مدیریت جدید، رسیدگی ویژه به امور خانواده‌های شهدای سازمان در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: سازمان تامین‌اجتماعی افتخار دارد که نسبت به تعداد کارکنان خود، شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرده است.
    دکترنوربخش گفت: گرامیداشت فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر اقداماتی است که همواره از سوی سازمان تامین‌اجتماعی پیگیری می‌شود و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف هفته دفاع مقدس، روز بسیج و روز پاسدار در سازمان تامین‌اجتماعی، به‌ نوبه خود می‌توانند به صورت نمادین موجب تقویت فرهنگ ایثار و شهادت شود.
    وی با اشاره به جایگاه حمایت‌های درمانی تامین‌اجتماعی در طول هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: سازمان تامین‌اجتماعی در دوران دفاع مقدس هم از نظر تامین منابع لازم برای هزینه‌های دفاعی و هم به لحاظ همکاران مشاغل متنوع پزشکی براساس راهبردهایی که وجود داشت، گام های بزرگی برداشت. بیمارستان‌های سازمان تامین‌اجتماعی نیز در آن دوران مسئولیت بیشتری داشتند و از جمله مراکز اصلی درمان مجروحان بودند.
    وی اظهار داشت: با وجودی که تمرکز مراکز درمانی سازمان در مناطق جنگ‌زده است، همچنان در این مناطق کاستی‌های زیادی وجود دارد. هم‌اکنون این سازمان در استان خوزستان 7 بیمارستان دارد که به نسبت سایر استان‌ها تعداد بیشتری است. سازمان تامین‌اجتماعی در استان ایلام نیز به‌ زودی یک بیمارستان جدید افتتاح خواهد کرد. در استان‌های کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی نیز همین وضعیت حاکم است.
    وی افزود:  به علت وضعیت ویژه این استان‌ها، که از حملات دشمن آسیب دیده بودند و دارای ظرفیت‌های صنعتی هستند و تمرکز بیمه‌شدگان سازمان تامین‌اجتماعی در آن مناطق است، سازمان تامین‌اجتماعی در مقایسه با سایر استان‌ها وضعیت مناسب‌تری در آن‌ها حاکم کرده است.

    دکترنوربخش گفت: راهبردهای سازمان تامین‌اجتماعی تابع قوانین مصوب مجلس و دولت است اما برخی از این قوانین در دولت‌های گذشته با وجود شعارهایی که مطرح می‌شد، اجرایی نشدند و مجموعه مدیریت سازمان تامین‌اجتماعی در دولت جدید براساس قانون، بسیاری از این موارد را اجرایی کرد.
    وی افزود: سعی کرده‌ایم قوانینی را که در رابطه با جانبازان و ایثارگران است به طور کامل به اجرا دربیاوریم. علاوه بر این تصمیمات کارشناسی‌شده و شایسته‌ای در رابطه با مخاطبان سازمان در مناطق جنگ‌زده انجام شده است.
    وی با بیان اینکه سازمان تامین‌اجتماعی با استفاده از روش‌های خاص و متفاوت،  به احراز سوابق بیمه‌پردازی افرادی که به هرعلت سوابق بیمه‌ای‌شان از بین رفته و یا در دسترس نیست کمک می‌کند، افزود: خوشبختانه عملکرد سازمان تامین‌اجتماعی در پوشش بیمه‌ای این‌گونه افراد بسیار خوب بوده و این روند همچنان ادامه دارد.
    وی اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس آثار مستقیم و غیرمستقیم بسیاری داشت و مهم‌ترین آثار مستقیم این دفاع، صیانت و حفاظت از سرزمین مادری و حفظ عزت میهن بود.
    وی با اشاره به اینکه دشمن به قصد انهدام و نابودی انقلاب و نظام به کشور حمله کرد، گفت:  ایستادگی در برابر این حملات بدون اینکه به عزت مردم آسیب برساند و نقطه‌ای از خاک کشور را بگیرد، از اصل انقلاب و سرزمین مادری صیانت کرد.
    وی با بیان اینکه دفاع مقدس آثار دیگری نیز دارد که یکی از آن‌ها فشارها و تحریم‌های بین‌المللی است، به پیامی از امام  راحل مبنی بر "جبهه دانشگاه آدم‌سازی است." اشاره کرد و گفت:  در این جنگ ضمن خسران‌هایی که به نیروهای مومن، متخصص و انقلابی وارد شد بسیاری را به درجه شهادت رساند، از طرفی هم دانشگاه آدم‌سازی بود و بسیاری را به تعالی معنوی رساند.
    وی با بیان اینکه عده زیادی از مسئولان کشور که در حال حاضر چرخ‌های اقتصادی و اجرایی کشور را می‌چرخانند، در دوران جنگ تربیت شدند، تصریح کرد: دفاع مقدس آثار مستقیم بسیار زیادی دارد که علاوه بر خسارت‌هایی که مانند هرجنگ دیگری به بار می‌آورد، موجب استحکام نظام و عزت کشور می‌شود و برکاتی دارد که تا سال‌ها ادامه خواهد داشت.
    وی با اشاره به اینکه شخصیت‌سازی فقط منوط به دوران دفاع مقدس نیست، گفت:  همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند، باید شرایطی ایجاد کرد تا کسانی که چنین ثروت و دارایی را در اختیار دارند و شخصیتشان در زمان جنگ ساخته و پرداخته شده است، در کشاکش زندگی و انواع مشکلات آن انحراف پیدا نکنند.
    وی افزود:  اگر کسی از آن مسیر انحراف پیدا کند، به خاطر شرایطی است که در ادامه زندگی و در بطن جامعه با آن مواجه شده و نتوانسته است روحیه ایثار و شهادت خود را حفظ کند. شخصیت بسیاری از مسئولان خدوم این کشور در همان دوران ساخته شده است.
    وی اظهار داشت:  جنگ سختی‌ها و بدی‌هایی دارد اما این‌گونه جنگ‌ها که اعتقادی است، آثار مثبتی نیز دارد.
    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود:  روحیه و سرمایه ملی که در زمان دفاع مقدس ایجاد شد، باید در جامعه ما تقویت شود. درست است که جنگ خسارت‌هایی به کشور وارد کرد اما سرمایه‌هایی هم به وجود آورد که باید حفظ شوند.

    وی با بیان اینکه دوران زندگی ما مترادف با جنگ بوده و به طور مستقیم در جنگ شرکت کردیم، گفت:  از نسل فعلی نمی‌توان انتظاری داشت باید این تجارب منتقل شوند.
    دکتر نوربخش با بیان اینکه قوی‌ترین کتاب‌هایی که در پزشکی در بحث صدمات، تصادفات و مجروحیت‌ها در رشته‌های مختلف نوشته شده، مربوط به جنگ ویتنام است، گفت: اما در کشور ما این کار به‌خوبی انجام نشده است و جمع‌آوری این خاطرات می‌تواند کمک بزرگی به نسل‌های آینده باشد.
    وی افزود: انتقال تجربیات پزشکی و نظامی در رابطه با ابعاد مختلف جنگ تاثیر به‌ مراتب بیشتری دارد که متاسفانه به‌خوبی در کشور ما انجام نشده است. کشور ما دارای ویژگی‌ها و خطوط فکری است که ممکن است با دیگر کشورهای دنیا متفاوت باشد بنابراین تهاجمی که علیه کشور وجود داشته و دارد، تنها در مقطعی خاص به صورت جنگ نظامی است و ممکن است شکل این تهاجم عوض شود.
    وی اظهار داشت:  در حال حاضر نیز جنگی اقتصادی راه انداخته‌اند و به عقیده من این جنگ نیز با تدبیر دولت آقای روحانی به سود ایران به پایان رسید.
    دکتر نوربخش گفت: سازمان تامین‌اجتماعی یکی از جبهه‌ها و خاکریزهای این جنگ تمام‌عیار اقتصادی است و یکی از هدف‌های اساسی تحریم، علاوه بر تاثیراتی که بر اقتصاد کلان کشور دارد، فشار به مردم و دلسرد کردن آن‌هاست.
    وی افزود: سازمان تامین‌اجتماعی در دولت یازدهم نیز با وجود تمام مشکلاتی که در زمینه نقدینگی داشت، اقدامات بسیاری انجام داد و به‌خوبی از پس ماموریت‌های محوله و اجرای تعهدات خود برآمد.
    وی با بیان اینکه به نظر من سازمان تامین‌اجتماعی خاکریز اول این جنگ تمام‌عیار اقتصادی بود، گفت: به عبارت دیگر اقداماتی که همکاران ما در سازمان تامین‌اجتماعی انجام دادند، چیزی از رشادت‌های جنگی کم نداشت.
    دکتر نوربخش افزود:  ما توانستیم آثار تحریم‌های اقتصادی را تا حد ممکن بر مردم کاهش دهیم. پرداخت به‌موقع و بدون یک روز تاخیر مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین‌اجتماعی و ایجاد امنیت اجتماعی برای آن‌ها نشان‌دهنده ایستادگی در این خاکریز دفاعی است.
    وی با بیان اینکه همکاران ما در سازمان تامین‌اجتماعی مانند بسیجیان در ایام جنگ در برابر فشارها ایستادگی کردند، اظهار امیدواری کرد آثار اقتصادی این تلاش‌ها و همکاری‌ها تا چند ماه آینده بیشتر قابل مشاهده باشد.
    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه به ‌عنوان فردی که در هر دو جبهه جنگ نظامی و جنگ اقتصادی حضور داشته است، گفت: تصور می‌کنم تلاش‌ها و اقدامات همکاران ما در سازمان تامین‌اجتماعی کم از کارهایی که بسیجیان در زمان جنگ انجام می‌دادند ندارد. همکاران ما در این سازمان در مقابل ریسک‌هایی که وارد کشور شد، بدون اتکا به کمک‌های دولت به‌ نوعی فداکاری اقتصادی کردند.
    دکترنوربخش تصریح کرد:  اشکال جنگ متفاوت شده است از اینرو اگر آن روحیه ایثار و فداکاری در کشور وجود داشته باشد، افراد شبانه‌روز کار می‌کنند تا عزت کشورشان حفظ شود و تعهدات خود را در مقابل مردم انجام دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی