عصر بازار

از نمایشگاه لوازم خانگی

لوازم خانگی مشمول دریافت تسهیلات ۱۰ میلیونی خرید زوجین رونمایی شدند

عصر اعتبار- در چهارمین نمایشگاه عرضه لوازم خانگی و جهیزیه آسان، از لوازم خانگی‌ای که مشمول دریافت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی خرید اقساطی و جهیزیه آسان هستند، رونمایی شد که در میان آنها کالاهایی با اسامی خارجی نیز مشاهده می‌شود.

لوازم خانگی مشمول دریافت تسهیلات ۱۰ میلیونی خرید زوجین رونمایی شدند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، بنا بر گفته محمد طهان‌پور رئیس اتحادیه لوازم خانگی در افتتاحیه این نماشگاه، 60 درصد از لوازم خانگی موجود، تولیدات داخلی و 40 درصد محصولات وارداتی است, اما با ورود به نمایشگاه حس غریبی به انسان دست می‌دهد؛ گویی نمایشگاه در میان تابلو‌هایی از برندهای آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی، چینی، ترک و حتی آمریکایی احاطه شده است.
    البته باید یاد آورشد که نفوذ و حضور کالاهای خارجی صرفا مربوط به نمایشگاه نیست و در بازار مصرف، کالاهای تقلبی، زیر پله ای و قاچاق نیز حضور دارند, اما در این نمایشگاه از ورود کالاهای بی کیفیت و اجناسی که با ورود غیر قانونی به کشور حقوق گمرکی را پرداخت نکرده‌اند، جلوگیری به عمل آمده است.
    ورود بازار ایران بعد از تحریم‌ها برای کلاس گذاشتن
    بنا بر این گزاش یکی از تولیدکنندگان اجاق گاز داخلی، درباره حضور گسترده لوازم خانگی خارجی درکشور گفت: درست است که تعداد لوازم خانگی خارجی در بازار ایران زیاد است اما تولیدات ما به‌دلیل قیمت کمتر، خدمات پس از فروش و کیفیتی که دارند، از فروش خوبی برخوردارند.

    یکی از تولیدکنندگان لوازم خانگی ایرانی نیز درباره اعطای وام خرید کالای ایرانی گفت: یکی از راه‌های توسعه بازار لوازم خانگی داخلی این راه است که در حال حاضر نیز، ما بر اساس همکاری‌هایی که با برخی بانک‌ها داریم، اجناس خود را به‌صورت قسطی به فروش می رسانیم.
    کارشناس فروش یک بِرند عرضه‌کننده لوازم خانگی خارجی هم به ما می‌گوید: بِرَند ما از برند‌های جدید در بازار ایران و ساخت اروپاست که بعد از توافق به ایران آمده و به‌دنبال جذب نمایندگی است.
    یکی دیگر از غرفه‌داران برند‌های اروپایی نیز گفت: در زمان تحریم واردات محصولات ما متوقف شده بود که بعد از توافق دوباره به ایران بازگشته‌ایم.
    بنا بر گزارش‌های منتشر شده، در کنار علاقه زیاد به تولید و مونتاژ برندهای خارجی، گویی واردات لوازم خانگی نیز افزایش یافته است اما طهان‌پور رئیس اتحادیه لوازم خانگی نظر دیگری داشته و در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم می‌گوید: بعد از توافق، به تعداد واردکنندگان قانونی لوازم خانگی افزوده نشده و شرکت‌هایی که اکنون در بازار مشاهده می‌کنید، در سال‌های گذشته نیز بوده‌اند.
    وی افزود: اینکه می‌گویند ما بعد از تحریم به ایران آمده ایم، دارند کلاس می گذارند. در واقع به ایران آمده‌اند و محصولات خود را در کشور ما تولید می‌کنند.
    این مقام مسئول در بخش لوازم خانگی درباره توافق با وزارت صنعت برای ارائه وام 10 میلیونی به زوجین هم توضیح داد: هنوز در این ارتباط به توافقات نهایی با برخی تولیدکنندگان و دولت نرسیده‌ایم و چگونگی اجرای آن مشخص نیست، اما در این طرح براساس رایزنی‌های انجام شده، محصولات 10 تا 20 درصد پایین‌تر از قیمت بازار در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.
    طهان‌پور یادآور شد: در این طرح امکان خرید و جهیزیه ارزان از 4 تا 10 میلیون تومان وجود دارد.
    به‌گزارش  خبرگزاری تسنیم، از کالاهایی که در این نمایشگاه برای عرضه در جهیزیه ارزان قیمت یا آسان و دریافت وام 10 میلیونی خرید کالای ایرانی قرار گرفته است، می‌توان به لباسشویی به قیمت یک میلیون 200 هزار تا یک میلیون و 300 هزار تومانی، یخچال و فریزر 700 هزار تومانی، سایدبای‌ساید 5 میلیون تومانی، تلویزیون ال‌سی‌دی 32 اینچ یک میلیون و 200 هزار تومانی و اجاق گاز 500 هزار تومانی طرح فر تا اجاق گاز فردار یک میلیون و 200 هزار تومانی اشاره کرد.
    گفتنی است چهارمین نمایشگاه عرضه لوازم خانگی و جهیزیه آسان از اول مهر ماه جاری آغاز شده و تا 6 مهر در محل مصلای تهران ادامه دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی