عصر بازار

قائم مقام بانک مرکزی خبر داد:

ارایه لایحه اصلاح نظام بانکی به دولت تا پایان مهر

عصر اعتبار- قائم مقام بانک مرکزی از ارایه لایحه اصلاح نظام بانکی به دولت در هفته های آتی و تا پایان مهر ماه به دولت خبر داد و گفت: بسته اصلاح نظام بانکی در یکی دو هفته آینده نهایی می شود.

ارایه لایحه اصلاح نظام بانکی به دولت تا پایان مهر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، اکبر کمیجانی درباره لایحه اصلاح نظام بانکی، افزود: لایحه اصلاح نظام بانکی در انتظار تشکیل یک تا دو جلسه کارشناسی دیگر است.
    وی با تاکید بر آنکه این جلسات به صورت مشترک بین بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار خواهد شد، اظهار داشت: قراراست در این جلسات لایحه اصلاح نظام بانکی نهایی شده و کل بسته به دولت ارسال شود.
    قائم مقام بانک مرکزی، گفت: براساس برنامه قبلی قرار است این جلسات در هفته آتی برگزار شود و امیدواریم بتوانیم این لایحه را تا قبل از پایان مهر به دولت ارایه کنیم
    وی با بیان اینکه، وزارت امور اقتصادی ودارایی کمیته مشترکی را برای اصلاح نظام بانکی تشکیل داده است، تصریح کرد: برهمین اساس این لایحه به صورت مشترک در حال بررسی و انجام کار کارشناسی است.
    یادآور می شود، وزیر اقتصاد پیش از این 6 محور اصلاح نظام بانکی را اعلام کرده و گفته بود قرار است به زودی این اصلاحیه به دولت ارایه شود.
    علی طیب نیا با اشاره به تدوین لایحه اصلاح نظام بانکی با همکاری بانک مرکزی، گفت: 6 محور مهم برای اصلاح نظام بانکی شامل توسعه بانکداری اسلامی اعم از بازمهندسی ابزار های بانکداری، توسعه هدفمند بانکداری و حصاربندی فعالیت های بانکی، توسعه بانکداری دیجیتال و افزایش کارآیی و رقابت شامل رتبه بندی و امتیازدهی بانک ها، توسعه نظارت و تنظیم گری می شود.
    لایحه اصلاح نظام بانکی شامل 2 لایحه قانون بانک مرکزی و قانون بانکداری است البته در سال 90 بانک مرکزی و وزارت اقتصاد وقت 2 لایحه برای اصلاح نظام بانکی تحت عنوان لایحه قانون بانک مرکزی و لایحه قانون بانکداری در دست بررسی داشتند که مسکوت ماند.
    اما در دولت یازدهم بازنگری بر لوایح مذکور در بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی آغاز شد؛ به نحوی که در ماه های گذشته هر روز جلساتی به همین منظور در وزارت اقتصاد تشکیل می شد.
    در اصلاحیه جدید نظام بانکی، قانون عملیات بانکی بدون ربا زیرمجموعه قانون بانکداری خواهد بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی