عصر بازار

استقبال بازیگران آتی سکه از قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۵

عصر اعتبار- برخی از کارشناسان نیز همچنان معتقدند هنوز احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ماه اکتبر وجود دارد و این مساله فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد می کند.

استقبال بازیگران آتی سکه از قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۵
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از بورس کالای ایران، حجم معاملات آتی سکه طلا طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به 15 هزار و 142 قرارداد و ارزش آن به بیش از یک هزارمیلیارد و 403 میلیون ریال رسید.

    براساس این گزارش، به دنبال اظهارات شب گذشته رئیس فدرال رزرو آمریکا مبنی بر احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان امسال قیمت جهانی طلا در معاملات روز جمعه با کاهش روبرو شد.

    قیمت طلا که روز پنجشنبه پیش از اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا و تحت تاثیر آمارهای اقتصادی ناامید کننده در چین و آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده و به بالاترین سطح در یک ماه گذشته رسیده بود، اما دیروز جمعه پس از اظهارات رئیس فدرال رزرو آمریکا با کاهش مواجه شد.

    البته طی هفته گذشته بهای اونس نوسانات زیادی را تجربه کرد اما به دلیل انتشار اخباری مبنی بر عدم تغییر نرخ بهره آمریکاف تمایل بیشتری به صعود داشت که باید دید در معاملات این هفته چه روندی را در پیش می گیرد.

    همچنین طی هفته گذشته از سررسیدهای فعال در بازار آتی سکه طلا، بیش ترین حجم معاملات با 11 هزار و 671 قرارداد و به ارزش بیش از927 میلیارد ریال به قرارداد تحویل اردیبهشت ماه اختصاص داشت. این در شرایطی است که سررسید اسفند ماه با حجم 3 هزار و 714 قرارداد و به ارزش بیش از 342 میلیارد ریال در جایگاه دوم قرار گرفت.

    رتبه سوم معاملات به قرارداد آتی سکه تحویل دی با 512 قرارداد به ارزش 46 میلیارد ریال اختصاص یافت. همچنین قرارداد تحویل آبان حجم معاملات کمتری را نسبت به سایر سر رسیدها تجربه کرد و با 450 قرارداد به ارزش بیش 41 میلیارد ریال در رده آخر سررسیدهای بازار آتی سکه قرار گرفت.

    همچنین در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته یعنی چهارشنبه بهای سکه در بازار آتی نسبت به ابتدای هفته کاهش یافت؛ به طوری که سکه سررسید آبان ماه با افت 0.05 درصدی با نرخ 910 هزار تومان معامله شد. سکه تحویل دی با قیمت 910 هزار تومان به فروش رسید که کاهش 0.04 درصدی را در روز چهارشنبه به ثبت رساند. قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت 916 هزار تومان معامله شد و افت 0.23 درصدی را در این روز تجربه کرد. در آخر نیز سکه تحویل اردیبهشت با قیمت 926 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت که با روند نزولی قیمت همراه شد و تغییری را در این معاملات تجربه نکرد.

    در بازار سکه نقدی نیز روز چهارشنبه گذشته همزمان با هم مسیری متغیرهای کلیدی بر قیمت سکه یعنی طلای جهانی و نرخ ارز، با افت اندک قیمت روبه رو شد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت 911 هزار تومان رسید. این در شرایطی است که نیم سکه در این بازار داخلی با قیمت 465 هزار تومان معامله شد. از طرفی ربع سکه نیز با قیمت 255 و سکه یک گرمی هم با نرخ 170 هزار تومان در این روز به فروش رسید.

    برخی از کارشناسان نیز همچنان معتقدند هنوز احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ماه اکتبر وجود دارد و این مساله فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد می کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی