عصر بازار

طلا تحت تاثیر تعطیلی احتمالی دولت آمریکا

عصر اعتبار- تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازار طلا بر این باورند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده به شدت تحت تاثیر تعطیلی احتمالی دولت آمریکا و انتشار آمارهای اشتغال و بیکاری در ماه سپتامبر قرار خواهد داشت.

طلا تحت تاثیر تعطیلی احتمالی دولت آمریکا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از  کیتکو نیوز، تحلیلگران اقتصادی اعلام کردند که استعفای غیر منتظره جان بینر رئیس کنگره آمریکا می تواند در کوتاه مدت موجب افزایش تقاضای طلا شود و این مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود.
    بر اساس این گزارش احتمال تعطیلی دولت آمریکا در اول اکتبر نیز عامل مهمی در تعیین نوسانات قیمت طلا خواهد بود. بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که اگر دولت آمریکا به علت عدم موافقت کنگره با افزایش سقف بدهی ها با تعطیلی روبرو شود این مساله عامل مثبتی برای قیمت طلا خواهد بود.
    موسسه تی دی اس نیز اعلام کرده است که احتمال تعطیلی دولت آمریکا طی روزهای آینده بیش از 55 درصد خواهد بود.
    در نظرسنجی جدید کیتکو نیوز از کارشناسان اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی نیز مشخص شد که قیمت طلا در روزهای آینده با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.
    برخی فعالان بازار طلا و تحلیلگران اقتصادی معتقدند که سطح مقاومتی قیمت طلا در روزهای آینده 1155 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا با افزایش بیشتری روبرو می شود .
    نظرسنجی کیتکو از کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که اقتصاد آمریکا در ماه سپتامبر 202 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. اگر آمارهای اشتغال آمریکا مطابق با انتظارات کارشناسان باشد این مساله می تواند موجب تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا شود.
    به باور استراتژیست های بازارهای بین المللی، اگر اقتصاد آمریکا طی ماه سپتامبر بالاتر از 200 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کند، این مساله فشار بر فدرال رزرو را بیشتر خواهد کرد تا در نشست های بعدی طی اکتبر و دسامبر نرخ بهره را افزایش دهد.
    گزارش سایت طلا می افزاید، جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین اظهارات خود تاکید کرده است که احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان امسال وجود دارد.
    فدرال رزرو آمریکا از سال 2006 میلادی تاکنون نرخ بهره را افزایش نداده است. کارشناسان اقتصادی معتقدند که افزایش نرخ بهره می تواند موجب کاهش تقاضا برای طلا شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی