عصر بازار

چاپ اعضای بدن با ۱۰ هزار دلار!

عصر اعتبار- محققان شرکت فیلادلفیایی «بایوبات» برای نخستین بار از چاپگر جدید خود با قابلیت چاپ سه‌بعدی بافت‌های بدن انسان در یک نشست خبری رونمایی کردند و گوش مشهور ون‌گوگ را دوباره ساختند.

چاپ اعضای بدن با ۱۰ هزار دلار!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، نخستین نسخه از این چاپگر تولید کننده اندام بدن انسان موسوم به BioBot1، در چهارم سپتامبر (13 شهریور) با مبلغ 10 هزار دلار برای فروش بر روی سایت قرار داده شده بود. این فناوری از نظر عملکرد شبیه ‌سایر چاپگرهای سه‌بعدی است اما وجه تمایز قابل توجه آن نسبت به نمونه‌های موجود، استفاده از سلول‌های انسانی مثل کلاژن در جوهر زیستی آن است.

    مسؤولان شرکت بایوبات در مورد ویژگی‌های فنی این چاپگر اظهار کردند: چاپگر سه‌بعدی جدید به دو نازل مجهز است که در آینده نزدیک می‌توان به کمک این فناوری، اندام‌های پیچیده‌تر انسان را نیز تولید کرد. محققان معتقدند که در آینده نزدیک می‌توان رگ‌های خونی، بافت‌های کبد و پوست انسان را برای مصارف آزمایشی تولید کرد. مسؤولان شرکت بایوبات امیدوارند تا با پیشرفت این فناوری در آینده نه‌چندان دور، انتظار دردآور افراد در صف دریافت پیوند اعضا را پایان دهند.

    آنها در مورد برنامه‌ریزی‌های آینده شرکت افزودند: اگرچه هنوز راه بسیاری تا تولید اندام زنده و قابل پیوند چاپ شده موجود است، اما ما امیدواریم در آینده نه چندان دور اولین نمونه از اندام قابل پیوند انسان را پس از کسب مجوزهای لازم از سازمان غذا و داروی آمریکا تولید کنیم.

    ونسان ون گوگ زندگی کوتاه اما پرماجرایی داشت. یکی از حوادث معروف زندگی نقاش بزرگ امپرسیونیست کنده شدن گوش چپ اوست. تا امروز که از ماجرا 125 سال گذشته، هنوز به درستی روشن نشده که آن گوش چرا و چگونه بریده شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی