عصر بازار

سرمایه‌گذاران خرد و کارشناسان از افزایش قیمت می‌گویند

خوش‌بینی کوتاه‌مدت به فلز زرد

عصر اعتبار- دو هفته رشد پیاپی بهای فلز زرد باعث شده تا پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت خوش‌بینانه بمانند. به احتمال قوی افزایش نرخ‌های بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی همچنان شمار «کاهشی»های بازار را بالا نگه داشته است؛ اما تعویق این افزایش از نشست ماه سپتامبر باعث شده که اکثریت سرمایه‌گذاران خرد و حرفه‌های‌های بازار در نظرسنجی‌های از ادامه افزایش ارزش طلا در روزهای آینده سخن بگویند.

خوش‌بینی کوتاه‌مدت به فلز زرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، در تازه‌ترین نظرسنجی پایگاه اینترنتی کیتکو از مخاطبان، 301 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 154 نفر معادل 51 درصد، افزایش و 112 نفر معادل 37 درصد، کاهش قیمت را در هفته جدید کاری پیش‌بینی کرده‌اند. 35 نفر معادل 12 درصد نیز نظری خنثی داشته‌اند. در نظرسنجی قبلی از مخاطبان 57 درصد از پاسخ‌دهندگان افزایش قیمت را پیش‌بینی کرده بودند. این نشان می‌دهد که به‌رغم آنکه اکثر سرمایه‌گذاران خرد به روند کوتاه‌مدت خوش‌بین مانده‌اند، از تعداد پیش‌بینی‌کنندگان افزایش ارزش طلا کم شده است. از آن‌سو،‌ اکثریت کارشناسان حرفه‌ای نیز نظری مشابه با سرمایه‌گذاران خرد دارند. در نظرسنجی کیتکو از کارشناسان 19 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 10 نفر معادل 53 درصد، افزایش و 7 نفر معادل 11 درصد، کاهش قیمت را در هفته جدید کاری پیش‌بینی کرده‌اند. 2 نفر معادل 11 درصد نیز نظری خنثی داشته‌اند.

    در نظرسنجی قبلی، 75 درصد کارشناسان افزایش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده بودند.  در حالی که برخی از تحلیلگران احتمال تعطیلی دولت فدرال آمریکا به‌دلیل اختلافات کاخ سفید و کنگره را عاملی مثبت برای طلا عنوان کرده‌اند، استعفای غافلگیرکننده جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان، احتمال تعطیلی دولت ایالات متحده بسیار کاهش داده است. در میان عوامل افزایشی مورد اشاره تحلیلگران، احتمال ادامه تردید فدرال‌رزرو در مورد افزایش نرخ بهره وجوه فدرال در سال جاری میلادی است. با این همه، جنت یلن، رئیس فدرال رزرو روز پنج‌شنبه در سخنرانی‌ای دوباره تاکید کرد که نهاد تحت ریاست او همچنان به افزایش نرخ‌های بهره در سال 2015 فکر می‌کند. کالین چیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در موسسه CMC Markets می‌گوید که انتظار دارد بازارها خود را با انتظارات تطبیق دهند و قیمت‌ها را منطقی‌تر از هفته‌های گذشته تعیین کنند. او می‌افزاید که بازارها توجه بیش از اندازه‌ای به افزایش اندک احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو نشان داده‌اند.

    او البته اشاره می‌کند‌ «دلار برای افت جا دارد و در صورتی که این اتفاق بیفتد، اونس می‌تواند دوباره با جهش روبه‌رو شود.» شان لوسک، مدیر بخش صندق‌های تجاری موسسه Walsh Trading می‌گوید که گرچه یلن در آخرین اظهار نظر خود به افزایش نرخ‌های بهره فدرال رزرو اشاره کرده، اما بانک مرکزی آمریکا عادت دارد که بعد از اظهارنظرهای «افزایشی» رفتارهای «کاهشی» انجام دهد. او می‌گوید: ‌«من فکر می‌کنم مردم کم‌کم خواهند فهمید که فدرال‌رزرو عجله‌ای برای افزایش نرخ‌های بهره ندارد و این امر از طلا حمایت خواهد کرد.»

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی