عصر بازار

پرسه خودپردازهای بی پول در ایستگاههای مترو

عصر اعتبار- گر چه در هر ایستگاه مترو گاها تا سه و یا چهار دستگاه خودپرداز هم مستقر است، ولی در موارد زیادی کاربران ناراضی و با چهره‌های درهم از مقابل آنها کنار می‌روند.

پرسه خودپردازهای بی پول در ایستگاههای مترو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، طبق آمارهای بانک مرکزی در حال حاضر نزدیک به 50 هزار خودپرداز در کشور فعال است؛ دستگاههایی که با وجود اینکه باید این امکان را برای مشتریان بانکها فراهم کنند تا در زمان دلخواه و مورد نیاز با مراجعه به آنها برخی عملیات بانکی به ویژه دریافت پول نقد را بدون حضور در شعب انجام دهند همیشه قادر به انجام وظیفه خود نیستند.

    با اینکه در هر خیابانی با توجه به حضور گسترده شعب بانکها، عابر بانکها نیز به تعداد قابل توجهی وجود داشته و ظاهرا عاملی برای صرفه جویی وقت مشتریان و عدم ورود آنها به شعب بانکها محسوب می شوند ولی گاها مشکلات فنی این دستگاهها برای مشتریان خوشایند نیست و ناچارند برای دریافت خدمات از بانکی به بانک دیگر بروند.

    با وجود اینکه تعداد خودپردازها در سطح شهرها تا حدودی راضی کننده به نظر می رسد، ولی به روز کردن و شارژ این دستگاهها برای پاسخ به نیاز مشتریان موضوع قابل اهمیتی است این در حالی است که در کنار عابر بانکهای موجود سطح شهر در ایستگاههای متروی پایتخت دستگاههای خودپرداز بانکهای محتلف نیز مستقر است و با توجه به تردد فراوان در این ایستگاهها می تواند بسیار کار آمد باشد ولی در موارد زیادی مشاهده می شود که مراجعان به این دستگاهها دست خالی و بدون دریافت خدمات از مقابل آن کنار می روند.

    متقاضیان استفاده از خودپردازهای مترو بارها در مقابل درخواست خدمات با پیامهایی نظیر "دستگاه قادر به انجام عملیات نیست" مواجه می شوند که البته سهم عمده این پیام مربوط به نبود وجه نقد کافی در دستگاه برای پرداخت به مشتری است.

    به هر حال همانطور که آمارها از افزایش خودپردازها و سهم آنها در گسترش بانکداری الکترونیک خبر می دهد و می تواند اتفاق خوشایندی برای نظام بانکی باشد در سویی دیگر نیز مشتریان شبکه بانکی می توانند توقع داشته باشند که حداقل در مراجعه به این دستگاهها در هر زمان از شبانه روز خدمات لازم را دریافت کرده و سرگردان بین بانکها نباشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو