عصر بازار

کاهش قیمت طلا در آغاز هفته بازارهای جهانی

هر اونس ۱۱۳۹ دلار

عصر اعتبار- قیمت هر اونس طلا در بازار امروز با کاهش مجدد به یکهزار و ۱۳۹ دلار و ۱۰ سنت رسید.

کاهش قیمت طلا در آغاز هفته بازارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز،‌  طلا در اولین روز هفته کاری بازارهای بین‌المللی با افت قیمت شروع به کار کرد. این در حالی بود که در هفته گذشته و به‌دلیل نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد تعیین زمان افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو، این فلز زرد رنگ با افت قیمت مواجه شد.

    هر اونس طلا در بازار امروز با کاهش قیمت مجدد، یکهزار و 139 دلار و 10 سنت معامله شد. در حالی که روز جمعه و بعد از سخنرانی جانت یلن در مورد افزایش نرخ بهره تا پایان سال،‌ قیمت طلا با افت 0.7 درصدی مواجه شده بود.

    یک معامله گر طلا اعلام داشت:‌ «از آنجا که طلا به سیاست‌های پولی ایالات متحده بسیار حساس است، فلز زرد حرکت خود را به تبعیت از دلار ادامه خواهد داد. با توجه به اطلاعات به‌دست آمده، این هفته مقداری تشنج در قیمت طلا مشاهده خواهد شد.»

    طلا تا به حال از نرخ‌ بهره بسیار پایین سود برده،‌ ولی با اینکه معاف از پرداخت نرخ بهره بوده، در یک سال اخیر 3 درصد افت قیمت داشته است.
    بر اساس آخرین بازنگری‌ها، تولید ناخالص ملی ایالات متحده در سه ماهه دوم سال 2015،‌ با افزایش 3.9 درصدی در مقیاس سالانه روبرو بوده است. در حالی‌که این میزان در ماه گذشته 3.7 درصد گزارش شده بود.

    این هفته قرار است چند تن از مقامات فدرال رزرو در مورد حفظ تمرکز بازار روی قوانین پولی آمریکا سخنرانی کنند. معامله‌گران نیز با رصد داده‌های اقتصادی، نظیر صورت پرداخت بخش غیرکشاورزی در روز جمعه به سنجش قدرت اقتصاد خواهند پرداخت.

    در بازار فلزات گرانبهای دیگر، هر اونس پلاتین با افت 0.4 درصدی در روز دوشنبه به قیمت 939 دلار و 85 سنت معامله شد.‌ این فلز بعد از خبر رسوایی شرکت فولکس‌واگن، روز جمعه بیشترین افت هفتگی خود را از جولای تاکنون به جای گذاشت.

    اما با اعلام چشم‌انداز سختگیرانه‌تر شدن قوانین در مورد تولید گازهای گلخانه‌ای، بارقه‌هایی از امید در بازار این فلز پیدا شد. قانون جدید اتحادیه اروپا در مورد انتشار دی‌اکسید کربن منجر به دشوارتر شدن کار مقامات در حمایت از موتورهای دیزلی شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو