عصر بازار

حمله مرگبار به کاروان حامل پول در کنگو

عصر اعتبار- دست کم ۱۳ تن در حمله غافگیرانه افراد مسلح به یک کاروان حامل ۴۰ هزار دلار (معادل ۲۶ هزار پوند) در شرق این کشور آفریقایی، کشته شده اند.

حمله مرگبار به کاروان حامل پول در کنگو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تابناک، مقام های جمهوری دمکراتیک کنگو روز دوشنبه گفتند که دست کم 13 تن در حمله غافگیرانه افراد مسلح به یک کاروان حامل 40 هزار دلار (معادل 26 هزار پوند) در شرق این کشور آفریقایی، کشته شده اند.

    به گزارش شبکه خبری بی بی سی، این مقام ها افزودند: قربانیان این حمله شامل 11 نظامی و 2 غیرنظامی هستند که این کاروان حامل دستمزدهای کارمندان را همراهی می کردند.

    این حمله غافلگیرانه در منطقه یویرا در استان کیووی جنوبی رخ داد.

    یک مقام محلی جمهوری دمکراتیک کنگو در 15 شهریور نیز اعلام کرد که شورشیان اوگاندایی 7 غیرنظامی را در جریان حمله به شرق این جمهوری کشتند.

    این مقام، گروهی از شورشیان اوگاندایی موسوم به «نیروهای دمکراتیک متحد» را مسوول مرگ این افراد در شمال استان ناآرام کیووی شمالی معرفی کرد.

    این گروه متهم است که بیش از 400 نفر را ظرف 10 ماه گذشته کشته است.

    نیروهای دمکراتیک متحد یک نیروی شبه نظامی اوگاندایی است که در جمهوری دمکراتیک کنگو پایگاه دارد و گفته می شود با القاعده در ارتباط است.

    نیروهای دمکراتیک متحد در اواسط دهه 90 میلادی علیه «یووری موسوینی» رییس جمهوری اوگاندا شورش کردند و بعدها در طرف کنگویی مرز مشترک این کشور با جمهوری دمکراتیک کنگو، پایگاه زدند.
    این نیروی شبه نظامی به غارتگری، استفاده نظامی از کودکان و تجارت غیرقانونی چوب متهم است.

    آمریکا در سال 2001 نیروهای دمکراتیک متحد را در لیست سازمان های تروریستی خود قرار داد و دولت اوگاندا نیز این گروه را به ارتباط با تروریست های الشباب سومالی و القاعده متهم کرده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی