عصر بازار

بازار ارز سکه را نجات داد

حمایت همسایه از دلار تهران

عصر اعتبار- در چهارمین روز هفته، حمایت بازارهای همسایه به دلیل بالا بودن ارزش دلار در کشورهای مجاور موجب شد که این ارز چهارمین افزایش متوالی خود را در بازار داخلی تجربه کند و با ۲۰ تومان افزایش به قیمت ۳۴۵۵ تومان برسد.

حمایت همسایه از دلار تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، این بالاترین نرخ فروش دلار از 25 شهریور بود. فعالان، پایین‌تر بودن ارزش دلار در بازار تهران نسبت به بازارهای کشورهای ترکیه و امارات را مهم‌ترین عامل رشد دانستند. نوسان‌گیری و تلاش‌های معامله‌گران آتی دیگر عاملی بود که به افزایش بهای این ارز کمک کرد. با این وجود برخی دیگر از فعالان نظر متفاوتی نسبت به علت افزایش قیمت داشتند. آنها رشد شاخص بازار ارز را به پایین آمدن ارزش اونس در بازارهای جهانی و افزایش خرید دلار توسط معامله‌گران سکه نسبت دادند.

    با رشد دلار، سکه تمام بهار آزادی از کاهش قیمتی اونس تاثیر نگرفت و با 2 هزار تومان افزایش به قیمت 921 هزار تومان رسید تا به رفت و برگشت کانالی خود ادامه دهد. سکه که روز شنبه در کانال 910 هزار تومان قرار داشت، یکشنبه وارد کانال 920 هزار تومان شد. دوشنبه سرنوشت سکه بازگشت به کانال پایین‌تر بود، اما ماندن در کانال 910 هزار تومان پایدار نبود و چنانکه اشاره شد، سکه سه‌شنبه به محدوده 920 هزار تومان بازگشت.

    فضای بازار ارز روز سه‌شنبه خلوت‌تر از روزهای گذشته بود، اما در همین روز دلار به لطف رشد ارزش این ارز در کشورهای همسایه با افزایش قیمت مواجه شد.
    در چهارمین روز هفته، دلار معاملات خود را با قیمت 3440 تومان آغاز کرد که افزایشی 5 تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز دوشنبه داشت. فعالان، این افزایش را به تحرکات معامله‌گران آتی در ساعات انتهایی روز دوشنبه نسبت دادند.

    این در حالی است که معامله‌گران در آخر وقت دوشنبه زمانی که احساس کردند، جو بازار برای خرید و فروش چندان مناسب نیست، معاملات خود را تا حد زیادی متوقف کردند. در ادامه روند افزایشی، روز سه‌شنبه این ارز به رشد خود ادامه داد. دلار که در چهارمین روز هفته با قیمت 3440 تومان معاملات خود را آغاز کرده بود، در ساعات انتهایی روز تا قیمت 3460 تومان بالا رفت، هر چند که نهایتا روی قیمت 3455 تومان قرار گرفت.

    این نرخ 20 تومان بالاتر از قیمت بسته شده روز دوشنبه بود. افزایش شاخص بازار ارز در حالی رخ داد که تعداد زیادی از معامله‌گران تمایل چندانی به خرید و فروش ارز نداشتند. فعالان، علت این موضوع را به برخی عوامل برون بازاری نسبت دادند.

    اکثر حاضران در بازار افزایش قیمت روز سه‌شنبه را به بالا بودن ارزش دلار در کشورهای مجاور مرتبط دانسته‌اند. به گفته آنها، نوسان‌گیران با ایجاد جو روانی پیرامون پایین بودن ارزش دلار در بازار تهران نسبت به کشورهای همسایه توانستند قیمت را به بالای سطح 3450 تومان برسانند. با این حال، گروهی دیگر از آنها، پایین آمدن ارزش اونس و رسیدن به محدوده 1120 دلار را عامل رشد دلار دانستند.
    به گفته آنها، با افت قیمت اونس، معامله‌گران سکه وارد زمین دلار شدند تا با بالا بردن قیمت این ارز بتوانند از افت قیمت سکه جلوگیری کنند. رشد دلار در روز سه‌شنبه موجب شد که قیمت سکه با 2 هزار تومان افزایش به قیمت 921 هزار تومان برسد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو