عصر بازار

وزیر کار با اشاره به نامه رئیس مجلس به روحانی؛

هیات وزیران متولی تایید شاخص های حذف یارانه پردرآمدها است

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی ضمن اشاره به اصلاح متولی حذف یارانه نقدی میلیاردها، گفت: هیات وزیران متولی تایید شاخص های حذف یارانه پردرآمدها است.

هیات وزیران متولی تایید شاخص های حذف یارانه پردرآمدها است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، علی ربیعی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص نامه رئیس مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور در خصوص تعیین تکلیف متولی حذف پردرآمدها از دریافت یارانه نقدی، گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه خود به رئیس جمهور تاکید کرده بودند که شاخص های حذف یارانه پردرآمد ها نباید تنها به تصویب یک وزیر برسد بلکه باید هیات وزیران آن را تصویب کنند.

    متولی حذف یارانه پردرآمدها مشخص شد

    وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی تصریح کرد: دولت در راستای نامه مذکور اشکال به وجود آمده را برطرف کرد، در حقیقت پیش از این نیز شاخص های حذف یارانه پردرآمد ها موردتایید هیات وزیران بود اما به شکل مصوبه رسمی مطرح نشده بود.

    وی افزود: هرچند در آیین نامه داخلی اختیار حذف یارانه نقدی پردرآمدها به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داده شده بود، اما با توجه به نامه ریاست مجلس شورای اسلامی، آیین نامه داخلی مرتبط با موضوع تغییر کرد و بنا شد پس از این حذف یارانه پردرآمدها به تصویب هیات وزیران برسد.

    حذف بیش از 2 میلیون نفر از میلیاردرها از لیست دریافت یارانه

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه حذف بخشی از پردرآمدها تاکنون با دقت بسیار انجام گرفته است، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حساسیت بسیار بیش از 2 میلیون نفر از قشر پردرآمد جامعه را از لیست دریافت یارانه نقدی حذف کرده است.

    چندی پیش دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس جمهور، شناسایی پُردرآمدها توسط وزارت کار برای حذف یارانه نقدی را غیرقانونی اعلام کرد و گفت: طبق بند (ح) تبصره (20) قانون بودجه 1394کل کشور «دولت موظف است یارانه خانوارهای پردرآمد را قطع کند. خانوارهای پردرآمد به تشخیص دولت و براساس شرایط اقلیمی ٬بعد خانوار و محل سکونت و میزان درآمد تعیین می شود» بنابراین بند (الف) ماده (4) مصوبه که تهیه دستورالعمل تعیین خانوارهای غیر مشمول دریافت یارانه را به جای هیأت دولت٬ بر عهده وزارت تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی قرار داده٬ از حیث اقدام دولت به تغییر مرجع تشخیص٬ مغایر با قانون است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو