عصر بازار

بهای جهانی طلا به کمترین سطح خود در دو هفته اخیر رسید

عصر اعتبار- خبرگزاری رویترز گزارش داد در آستانه انتشار گزارش اشتغال آمریکا، قیمت طلا در بازارهای جهانی روز جمعه برای ششمین جلسه متوالی کاهش یافت و به کمترین سطح خود در دو هفته اخیر رسید.

بهای جهانی طلا به کمترین سطح خود در دو هفته اخیر رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان حاکی است، آمار اشتغال غیرکشاورزی آمریکا که بزودی منتشر می شود، احتمالا نشان دهنده این خواهد بود که کارفرمایان این کشور در ماه سپتامبر 203 هزار نفر را استخدام کرده اند. این در حالی است که در ماه اوت، کارفرمایان آمریکایی 173 هزار نفر را استخدام کرده بودند. آمار اشتغال غیر کشاورزی آمریکا، معیاری برای سنجش توان اقتصادی این کشور است.
    اقتصاددانان همچنین معتقدند نرخ بیکاری آمریکا در ماه سپتامبر به 5.1 درصد کاهش یافته و به کمترین سطح خود در 7.5 سال گذشته نزدیک شده است. در صورت تحقق این پیش بینی، احتمال افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا قوت می گیرد.
    افزایش نرخ بهره موجب کاهش تقاضای طلا و رونق بازار سهام می شود.
    قیمت تحویل فوری طلا روز جمعه با رسیدن به سطح 1110.55 دلار در هر اونس، کمترین مقدار خود از 16سپتامبر (25 شهریور) را تجربه کرد و سپس در ساعت 03:47 بامداد به وقت گرینویچ در بازار لندن اندکی افزایش یافت و به 1111.66 دلار در هر اونس رسید.
    قیمت تحویل فوری نقره در این بازار در ساعت یاد شده، با 0.4 درصد افزایش به 14.52 دلار، پلاتین با 0.3 درصد کاهش به 897.3 دلار و پالادیوم با 0.1 درصد افزایش به 673.85 دلار در هر اونس رسید.
    در بازار کامکس نیویورک نیز قیمت هر اونس طلا در معاملات آتی با 0.2 درصد کاهش، به 1111.2 دلار و نقره با 0.1 درصد کاهش به 14.49 دلار در هر اونس رسید. 

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی