عصر بازار

طلا در کمترین سطح دو هفته اخیر

عصر اعتبار- در پی انتشار آمارهای قدرتمند از وضعیت اشتغال در آمریکا، گمانه‌زنی‌های برای افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو شدت گرفت و به همین دلیل در معاملات روز جمعه، قیمت طلا در ادامه روند کاهشی شش جلسه گذشته، به کمترین سطح خود در دو هفته اخیر رسید.

طلا در کمترین سطح دو هفته اخیر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، پس از انتشار آمار قوی از اشتغال در آمریکا، گمانه‌زنی برای افزایش نرخ بهره در آمریکا افزایش یافت و به همین دلیل در معاملات روز جمعه، قیمت طلا در ادامه روند کاهشی شش جلسه گذشته، به کمترین سطح خود در دو هفته اخیر رسید.

    گزارش آماربخش غیرکشاورزی آمریکا استخدام 203 هزار کارگر در سپتامبر توسط کارفرمایان را نشان می‌دهد که نشان‌دهنده رشد اشتغال نسبت به ماه آگوست بوده است. پیش بینی می شود نرخ بیکاری در کمترین سطح هفت‌سال ونیم اخیر خود (5.1 درصد) باقی بماند.

    بر اساس این گزارش، امروز قیمت هر اونس طلا با کاهش 0.3 درصدی نسبت به جلسه قبل، به یکهزار و 108 دلار و 80 سنت رسید.

    بارناباس گان تحلیل‌گر بانک OCBC‌ سنگاپور در این‌باره اظهار داشت‌:‌ «پیش بینی ما برای رسیدن قیمت طلا در پایان سال به یک هزار و 50 دلار هنوز پا برجاست. فدرال‌رزرو در سال جاری نرخ بهره را 25 صدم درصد افزایش خواهد داد تا اقتصاد را بهبود بخشد.»

    بانک مرکزی آمریکا اعلام کرده که زمان افزایش نرخ بهره به اطلاعات مختلفی بستگی دارد. نرخ بهره بالاتر تقاضا را برای طلا کاهش خواهد داد و باعث تقویت دلار می‌شود.

    آمار منتشر شده توسط شرکت ADP در روز چهارشنبه نشان از  تقویت اشتغال در بخش خصوصی می‌دهد. با این حال اطلاعات دیگر منتشر شده در روز پنج شنبه نشان می دهد که فعالیت‌های ساخت‌وساز دچار روند کاهشی بوده است.

    جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو سان‌فرانسیسکو روز پنجشنبه اعلام کرد:‌ «با استناد به اشتغال تقریبا کامل و افزایش سریع قیمت مسکن که نشان از خوش بینی اقتصادی دارد،‌ نرخ بهره در ادامه سال افزایش خواهد یافت.»

    در بازار دیگر فلزات گرانبها،‌ هر اونس پالادیوم با رسیدن به بیشترین مقدار سه‌ماهه اخیر خود 679 دلار معامله شد. پلاتین نیز برای دومین هفته متوالی دچار کاهش قیمت شد. بهای هر اونس پلاتین در بازار امروز به 892 دلار رسید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی