عصر بازار

با کاهش ۷ دلاری

قیمت طلا به ۱۱۰۷ دلار رسید

عصر اعتبار- قیمت طلا در معاملات امروز ۷ دلار کاهش یافت و به ۱۱۰۷ دلار در هر اونس رسید.

قیمت طلا به ۱۱۰۷ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در حالی که سرمایه گذاران در انتظار انتشار آمارهای بازار کار آمریکا هستند که می تواند به ارزیابی بهتر وضعیت اقتصاد آمریکا و زمان افزایش نرخ بهره در این کشور کمک کند، قیمت طلا روز جمعه برای ششمین جلسه متوالی کاهش یافت و به پایین ترین رقم 2 هفته اخیر رسید.
    اقتصاد دانان شرکت کننده در یک نظرسنجی انتظار دارند، تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش غیرکشاورزی آمریکا در ماه سپتامبر به 203 هزار مورد برسد و بالاتر از 173 هزار مورد ماه اوت باشد.
    انتشار گزارشی قوی از بازار کار آمریکا از این نظر حمایت خواهد کرد که اقتصاد این کشور با قدرت در حال ترمیم است و فدرال رزرو می تواند امسال نرخ بهره را افزایش دهد. این اقدام می تواند موجب کاهش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا شود.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز 7 دلار کاهش یافت و به 1107 دلار رسید که پایین ترین رقم از 16 سپتامبر تاکنون بود.
    قیمت طلا از ابتدای هفته تاکنون حدود 3 درصد کاهش یافته که بیشترین کاهش هفتگی از هفته منتهی به 24 جولای تاکنون بوده است.
    بانک مرکزی آمریکا اعلام کرده که زمان افزایش نرخ بهره به آمارهای اقتصادی بستگی خواهد داشت. افزایش نرخ بهره می تواند تقاضا برای طلا را کاهش دهد و موجب رشد ارزش دلار شود.
    گزارش های قوی موسسه ای دی پی از فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش خصوصی آمریکا در روز چهارشنبه این احتمال را تقویت کرده که گزارش کلی بازار کار آمریکا نیز قوی باشد.
    دیگر آمارهای اقتصادی منتشر شده در روز پنجشنبه نشان داد که کاهش فعالیت های تولیدی نتوانسته موجب افزایش قیمت طلا شود، زیرا در آستانه انتشار گزارش بازار کار آمریکا تجار از خریدهای بزرگ خودداری می کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی