عصر بازار

سود بانکی رقیب بازار مسکن

عصر اعتبار- حال و روز برخی از دفاتر مشاور املاک کوچک محلی با روزهای کم‌رونق گذشته تفاوت چندانی ندارد و ممکن است در طول روز به جز چند مشتری که از قیمت‌ها می‌پرسند، مشتری جدی به آنها مراجعه نکند.

سود بانکی رقیب بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، هرچند متقاضیان مسکن در شهر تهران زیاد هستند، اما اغلب بودجه کافی برای خرید ندارند، بنابراین نمی‌توانند وارد بازار خرید مسکن شوند. در این میان، عده‌ای که پس اندازی دارند با فروش خانه فعلی خود به قصد خرید خانه‌ای دیگر وارد بنگاه‌های املاک می‌شوند.

    براین اساس، پاییز سال 94 هم در حالی شروع شده است که همچنان خریداران و فروشندگان به دلایل مختلف وارد بازار مسکن نشده‌اند و حتی متقاضیان واقعی هم توانایی مالی ورود به بازار مسکن را ندارند، بنابراین تغییر چندانی در وضع بازار به وجود نیامده است.


    یک فعال حوزه بازار مسکن معتقد است: وضعیت کنونی بازار مسکن این است که سرمایه‌گذاران حاشیه سود کمتری را در بخش مسکن به دست می‌آورند، به همین دلیل تمایل کمتری به حضور در این بخش دارند. باید نرخ سود سپرده‌گذاری در این بخش کاهش پیدا کند تا افراد وارد چرخه تولید شوند، در غیراین صورت ترجیح می‌دهند با سپرده‌گذاری و تلاش کم همان سود تولید را به دست بیاورند.


    بر اساس مشاهدات میدانی «دنیای اقتصاد»، در فردوس غرب واحد 50 متری یک خوابه طبقه اول و 8 واحدی، بازسازی شده با قیمت 205 میلیون تومان به فروش می‌رسد و در خانی‌آبادنو شهرک شریعتی واحدی 50 متری طبقه سوم، 13 سال ساخت 112 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

    در محله زعفرانیه آپارتمانی 50 مترمربعی، متری 7 میلیون و 500 هزار تومان فروخته می‌شود و در پیروزی خیابان طبرسی واحدی 48 متری تک واحدی طبقه اول با انباری متری 3 میلیون و 300 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    نویسنده: نورا حسینی
    برچسب ها
    پورسعید خلیلی