عصر بازار

دیدار هیات تجاری انگلیس با مدیر عامل بانک صنعت ومعدن

عصر اعتبار- بانک صنعت ومعدن به عنوان یکی از پنج بانک توسعه ای کشور به منظور سرعت بخشیدن در اجرای پروژه های عمرانی کشور راههای همکاری با بانکهای خارجی را به منظور بهره گیری از منابع مربوطه مورد ارزیابی قرار می دهد.

دیدار هیات تجاری انگلیس با مدیر عامل بانک صنعت ومعدن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، علی اشرف افخمی - مدیرعامل بانک صنعت ومعدن ، در حاشیه دیدار هیات تجاری انگلیس با وی، هیات مدیره و مدیران بانک صنعت ومعدن در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: حجم مبادلات تجاری دو کشور در سالهای اخیر کاهش داشته و انتظار می رود با اجرایی شدن توافق برجام این رقم به دو تا ٢.٥ برابر حجم فعلی برسد.
    وی استقبال انگلیس برای سرمایه گذاری مستقیم و مشترک در ایران را خاطرنشان ساخت و گفت: تامین مالی پروژه ها و جستجو برای زمینه های جدید همکاری از جمله مباحث مطرح شده با هیات تجاری انگلیس در تهران بود.
    افخمی اضافه کرد: بانک صنعت ومعدن به عنوان یکی از پنج بانک توسعه ای کشور به منظور سرعت بخشیدن در اجرای پروژه های عمرانی کشور راههای همکاری با بانکهای خارجی را به منظور بهره گیری از منابع مربوطه مورد ارزیابی قرار می دهد.
    وی خاطرنشان ساخت: اجرای پروژه های عمرانی علاوه بر تاثیر بسزا در روند توسعه کشور، در جهت افزایش سطح اشتغال نقش موثر دارد و در این مسیر منابع مالی بانک های خارجی که ارزانتر از تامین مالی صورت می گیرد، مهم است.
    مدیرعامل بانک صنعت ومعدن تصریح کرد: هیات تجاری انگلیس در تهران سرمایه گذاری در بخشهای نفت و گار، پتروشیمی، نیروگاه و زمینه های مختلف صنعتی را مورد استقبال قرار دادند و مذاکرات در زمینه های مورد علاقه دو طرف تداوم خواهد داشت.
    وی یادآور شد: اجرای سرمایه گذاری مشترک با طرفهای خارجی از پیچیدگی های خاص خود برخوردار است و باید مسائل مالی و حقوقی آن از سوی دو طرف شفاف سازی شود.
    افخمی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران یکی از سیاست های خود را در مسیر توسعه و سند چشم انداز ١٤۰٤ ، بهره گیری از سرمایه گذاری خارجی ترسیم کرده و پیش بینی کرد از سال ٢۰١٦ توسعه روابط اقتصادی - تجاری ایران را با شرکای خود شاهد باشیم.
    حجم مبادلات تجاری تهران - لندن در ابتدای دهه ١٣٨۰ شمسی کمتر از یک میلیارد دلار ذکر شد و تا پیش از قطع روابط، بیشترین میزان آن در سال ١٣٨٨ به رقم دو میلیارد دلار نزدیک شد، اما پس از تعطیلی سفارتخانه های دو کشور حجم روابط اقتصادی به شدت کاهش یافت و به اندکی بیش از یکصد میلیون دلار رسید.
    مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت : قصد داریم منابع مالی مورد نیاز طرح های اقتصادی بویژه طرح های صنعتی و معدنی کشور را از بانک های خارجی و با نرخ های پایین تر تامین کنیم.
    علی اشرف افخمی با اشاره به ابراز علاقه انگلیسی ها به سرمایه گذاری مستقیم در ایران افزود : باتوجه به امکانات و بنیه مالی قوی شرکت های انگلیسی و زمینه ها و فرصت های سرمایه گذاری در ایران ، همچنین علاقه مندی آنها برای همکاری مشترک می توان به تامین منابع مالی مورد نیاز طرح های اقتصادی در کشور امیدوار بود.
    وی با بیان اینکه ارتباطات بانکی از جمله مهم ترین موضوع های تسهیل کننده سرمایه گذاری خارجی است ، گفت : بدون تردید نقش بانک ها از جمله بانک صنعت و معدن در زمینه سرعت دادن و تحقق این سرمایه گذاری ها می تواند کارساز باشد ضمن اینکه اطمینان دارم نقش بانک صنعت و معدن باتوجه به تجاربی که در تامین مالی طرح های صنعتی و اشتغالزا در کشور داشته است ، بسیار تعیین کننده خواهد بود.
    افخمی همچنین به فرصت های زیاد سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت : تلاش می کنیم تا با تامین مالی واحدهای صنعتی و معدنی امکان حضور کالاهای ایرانی در بازارهای بین المللی را فراهم و گردش مثبت ارزآوری به کشور را محقق کنیم.
    شایان گفتن است ؛ هیئت اقتصادی و تجاری انگلیس مرکب از مدیران ارشد بسیاری از شرکت های فعال در حوزه نفت ، گاز و پتروشیمی ، داروسازی و ساختمان است که به ریاست سر ریچارد دالتون رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و انگلیس به تهران سفر کرده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی