عصر بازار

شمارش پول مقابل چشمان زورگیر خشن!

عصر اعتبار- شمارش پول توسط منشی یک پزشک متخصص مقابل چشمان زورگیر خشن، موجب شد تا دزد ۳۰ ساله نقشه شوم سرقت خطرناک از پزشک را در مطب طراحی و اجرا کند.

شمارش پول مقابل چشمان زورگیر خشن!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تابناک، بعدازظهر هجدهم مرداد بود که پزشک میانسال کیف به دست از مطبش به قصد رفتن به منزل خارج شد. اما هنوز از در خروجی عبور نکرده بود که ناگهان جوان نقابداری در حالی که چاقویی را در دست می فشرد به سمت وی حمله ور شد. پزشک که غافلگیر شده و استرس سراسر وجودش را فراگرفته بود ابتدا سعی کرد مقابل درخواست سارق برای دادن پول هایش مقاومت کند اما زورگیر خشن با وارد آوردن ضربه چاقو فرصت هرگونه تفکر را از وی گرفت. او کیف حاوی وجوه نقد، گوشی تلفن و چند کارت عابربانک را از دستان خونین پزشک چنگ زد و متواری شد. با گزارش این حادثه به پلیس، پرونده ای در این باره تشکیل و در شعبه 707 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مورد رسیدگی قرار گرفت.

    با توجه به اهمیت ماجرا، قاضی سیدهادی سبحانی با صدور دستورات ویژه ای برای بازبینی دوربین های مداربسته از کارآگاهان پلیس آگاهی خواست تا با رصدهای اطلاعاتی دقیق برای دستگیری زورگیر خشن اقدام کنند. هنوز ساعاتی از ماجرای زورگیری در مطب نگذشته بود که وجوه حساب های بانکی پزشک مذکور در حالی برداشت شد که او رمز کارت های عابربانک را نیز پشت هر کدام از کارت های بانکی یادداشت کرده بود! این گزارش حاکی است با پیگیری سرنخ های موجود و انجام یکسری فعالیت های اطلاعاتی و پلیسی، کارآگاهان یکی از فروشندگان ارز را مقابل بانک ملی مشهد دستگیر کردند چرا که مقادیر زیادی از وجوه مسروقه به حساب وی منتقل شده بود.

    این مرد که تازه فهمیده بود تحت تاثیر چرب زبانی های زورگیر خشن قرار گرفته است در بازجویی ها گفت: جوان لاغر اندامی از من تقاضای 1000 دلار ارز کرد و گفت قصد مسافرت به خارج از کشور را دارد من هم دلارها را به او دادم و او از کارت عابربانک وجوه ریالی آن را به حسابم واریز کرد. اظهارات این مرد در حالی بود که شاخه دیگری از عملیات پلیس با استفاده از منابع و مخبران محلی به بولوار طبرسی مشهد کشیده شده بود چرا که با تصویر به دست آمده از سارق در یکی از بانک ها، کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه او را شناسایی کنند. در همین حال و با صدور دستور ورود به مخفیگاه از سوی قاضی سبحانی، وی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به شعبه 707 دادسرای شهید رجایی مشهد منتقل شد.

    او که ابتدا سعی داشت همه چیز را انکار کند وقتی در برابر سوالات تخصصی مقام قضایی عاجز ماند لب به اعتراف گشود و گفت: روز حادثه همسرم را برای انجام سونوگرافی به مطب پزشک بردم و قصد داشتم صدای قلب فرزندم را بشنوم ا ما دکتر مانع شد و من هم چیزی نگفتم در همین حال دیدم خانم منشی پول زیادی را می شمارد با دیدن پول ها وسوسه شدم تا آن ها را سرقت کنم. با طرح نقشه ای از مطب بیرون آمدم. منتظر خروج دکتر ماندم این در حالی بود که یک پلاستیک مشکی و چاقو نیز تهیه کرده بودم. وقتی دکتر قصد خروج داشت پلاستیک را روی سرم کشیدم و با زدن ضربات چاقو کیف دستی اش را از او گرفتم. سپس چاقو را داخل جوی خیابان انداختم و دیدم رمز کارت های عابر بانک پشت آن ها نوشته شده است. نمی دانم چند میلیون از حساب هایش برداشت کردم ولی با آن ها 1000 دلار نیز خریدم و آن ها را به طلافروشی فروختم.

    دزد 30 ساله که تبعه خارجی است ادامه داد: با پول های مسروقه مقداری کارت شارژ خریدم و بقیه را نیز خرج کردم! بنابراین گزارش تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی جنوب مشهد درباره این پرونده همچنان ادامه دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی