عصر بازار

مدیرعامل بانک مهر:

ورود بانک‌های خارجی به کشور به هیچ عنوان به صلاح نیست

عصر اعتبار- سید ضیا ایمانی با بیان اینکه بانک‌های خارجی از لحاظ نرم افزاری، در شرایط روان تری نسبت به بانک‌های ایرانی قراردارند، گفت که شبکه بانکی کشور در این وضعیت نمی‌تواند با آنها رقابت کند

ورود بانک‌های خارجی به کشور به هیچ عنوان به صلاح نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از نسیم: مدیر عامل بانک مهر اقتصاد اعلام کرد که در این شرایط زمانی، حضور بانک های خارجی در کشور به هیچ عنوان به صلاح نبوده و افزود که شبکه بانکی  کشور در شرایطی نیست که بتواند بانک های خارجی را پذیرش و با آنها رقابت کند.
    سیدضیا ایمانی  با بیان اینکه بانک های خارجی از لحاظ  نرم افزاری، درشرایط روان تری نسبت به بانک های داخلی کشور قراردارند، ادامه داد که شبکه بانکی کشور در این وضعیت  نمی تواند با آنها رقابت  کند.
    به گفته وی، درصورت حضور بانک های خارجی، در وضعیت فعلی کشور، شبکه بانکی داخلی متضرر می شود.
    مدیرعامل بانک مهر اقتصاد، احتمال داد که حضور بانک های خارجی در کشور با واکنش برخی از بانک ها مواجه شود و پیش بینی کرد که در صورت عدم بروز واکنش از ناحیه بانک های داخلی، آنها  توان رقابت پذیری را ازدست خواهند داد.
    وی، درباره احتمال کاهش مجدد نرخ سود بانکی هم گفت که درحال حاضر، شبکه بانکی آمادگی کاهش نرخ سود بانکی را نداشته و به نسیم تصریح کرد که هم اکنون قیمت تمام شده پول اجازه کاهش  بیشتر  نرخ سود بانکی را نمی دهد.
    کمی پیشتر، علی طیب نیا، وزیر امور اقتصاد و دارایی احتمال داده بود که موضوع کاهش نرخ سود بانکی در جلسه روز سه شنبه شورای پول و اعتبار پیگیری شود و گفته بود که  لایحه اصلاح نظام بانکی کامل شده و تا پایان مهر به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.
    با اینهمه، بانک مرکزی در واپسین لحظات، با ارسال اطلاعیه ای در روز دوشنبه اعلام کرد: با توجه به بررسی احکام دائمی قانون برنامه ششم توسعه در جلسه فوق العاده عصر سه شنبه هیات وزیران، جلسه شورای پول و اعتبار روز سه شنبه 14 مهر 94 برگزار نمی شود.
    مدیر عامل بانک مهر اقتصاد، هشدار داده که کاهش بیشتر نرخ سود بانکی منجر به مهاجرت و خروج سپرده ها از بانک ها  شده و در جامعه سرگردان می شود.
    وی،در عین حال،گفت که اگر این سپرده ها پس ازخروج از بانک ها به سمت  بازار ارز و طلا حرکت کند  کار را سخت تر هم خواهد کرد.
    ایمانی،درباره  اخذ مجوز نهایی بانک مهر اقتصاد هم ابراز امیدواری کرد که ظرف دو ماه آتی مجوز بانک نهایی شود.
    بانک مهر اقتصاد، ازابتدای فعالیت خود که با نام موسسه قرض الحسنه بسیجیان شناخته می شد در سال 1372 و با نیت ایجاد زمینه رشد اقتصادی جامعه و ارتقا سطح رفاه اجتماعی آغاز بکار کرده است.
    درسال 1379 و بدلیل رشد و توسعه موسسه و جوابگو نبودن فعالیت های قرض الحسنه برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان، درخواست تبدیل از موسسه قرض الحسنه به موسسه مالی و اعتباری مهر به بانک مرکزی ارائه شد که بدین ترتیب موسسه از سال 1381 حائز شرایط ارتقاء به موسسه مالی و اعتباری شناخته شده است.
    روندرو به رشد موسسه مالی واعتباری مهر موجب شده تا بانک مرکزی نیزخواستار فعالیت افزون تر موسسه در عرصه بانکداری کشور شودکه بر این اساس بانک مهر اقتصاد درسال 1391 درشورای  پول و اعتبار به تصویب رسیده و بانک مرکزی نیز موافقت خود را اعلام داشته است.
    از قرار معلوم،تعداد سهامداران خرد و حقیقی مجموعه مهر ، هم اکنون بیش از 186 هزار نفر بوده که این بانک با  800 شعبه در سراسر کشور، 12 میلیون سپرده گذار و 1200 میلیارد تومان سرمایه دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی