عصر بازار

سمینار توجیهی طرح حاتم بانک انصار برگزارشد

عصر اعتبار: هدف این طرح با ۱۰۰۰ میلیاردتومان اعتبار، حمایت از تولید داخلی است.

سمینار توجیهی طرح حاتم بانک انصار برگزارشد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸:۰۰
  • سمینارتوجیهی طرح حاتم برگزارشد
  • سمینار توجیهی طرح حاتم بانک انصار برگزارشد
  • سمینارتوجیهی طرح حاتم برگزارشد

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، سمینار یک روزه توجیهی طرح حاتم با 1000میلیاردتومان اعتبار باحضور مجاهدی معاون اعتبارات، حبیبیان جانشین، میربابایی مدیربانکداری خُرد وشفیعی مدیربانکداری ویژه و نیز مسئولان اعتبارات مدیریت های شعب بانک انصار در سراسر کشور برگزار و شرکت کنندگان با اهداف، مراحل، فنون و نحوه اجرای این طرح که در راستای افزایش سهم بانک انصار در تحقق اقتصادمقاومتی، حمایت از تولید با سرمایه های ایرانی و همچنین، تشویق جوانان کشور به تشکیل خانواده و ترویج سیاست های نوین جمعیتی کشور صورت می گیرد، آشنا شدند.

معاون اعتبارات
به گزارش اداره کل بازاریابی وتبلیغات، در این سمینار، ابتدامجاهدی معاون اعتبارات بانک انصار به توجیه اهداف و دلایل تصویب و اجرای طرح حاتم پرداخت و ضمن تأکید براهمیت آن، گفت: اختصاص 1000میلیاردتومان اعتبار به طرح حاتم نشان از جدیت بانک انصار در حمایت از تولید کالاهای داخلی و تشویق جوانان به ازدواج به عنوان یک سنت الهی دارد. وی افزود: بانک انصار با اجرای طرح حاتم درصدد الگوسازی برای بانک ها و موسسات اعتباری کشور است که با حمایت از کارآفرینان ایرانی و توسعه اقتصادی با سرمایه های ایرانی به تحکیم مبانی اقتصادمقاومتی و ترویج سنت حسنه ازدواج یاری رسانند.

معاون اعتبارات در بخش دیگری از سخنان خود از مسئولان اعتبارات مدیریت شعب استان‌ها خواست این طرح را به گونه ای اجراکنند که کلیه مقررات براساس اعتبارسنجی های دقیق اجراشود اما بهره مندان رضایت کامل به دست آورند و با انعطاف پذیری لازم به پیشبرد این طرح کمک کنند. وی افزود: در اجرای طرح برای هر شرکت و موسسه‌ای رویه‌های تسهیل کننده متفاوت و منطبق با نیازهای آن‌ها تعریف کنید. مشتریان و متقاضیان باید احساس کنند که بانک انصار در ارایه خدمات خود نهایت رضایتمندی آن‌ها را جستجو می کند.
 مجاهدی معاون اعتبارات در نوبت دیگری از این همایش از مسئولان اعتبارات مدیریت شعب استان ها خواست که در اجرای طرح، به گونه ای عمل کنند که جنبه های بازاریابی و تبلیغی طرح نیز رعایت شود. او اضافه کرد که درنظراست  تاسقف اعتبار در زمان مناسبی افزایش یابد تا شامل کلیه اقلام جهیزیه شود.مجاهدی همچنین از مسئولان حاضر اعتبارات خواست که در هر استان واحدهای تولیدی را شناسایی کنند تا برای حمایت از آن‌ها برخی از اقلام از طریق آنان نأمین شود. او البته براین نکته تأکید کرد که رعایت استانداردها و رضایت مشتریان دو شرط اساسی ما در عقد قراداد با تولیدکنندگان است.

مدیر بانکداری خُرد
پس از سخنان معاون اعتبارات، میربابایی مدیر بانکداری خُرد به ارایه مطالب خود پرداخته و سیرمراحل تصویب و اجرای این طرح و چگونگی واگذاری اعتبار به متقاضیان واجدشرایط در قالب عقد مرابحه را که با همکاری معاونت فاوا به طور کامل در درگاه اینترنتی این بانک صورت می گیرد، تشریح کرده و به سئوالات حاضران پاسخ داد. وی گفت: حمایت از تولیدداخلی، حرکت در راستای اقتصادمقاومتی، کمک به پویایی اقتصادکشور و کمک به امر حسنه ازدواج، اهداف این طرح را تشکیل می دهند.

مدیر بانکداری خُرد ضمن بیان این موضوع که به هریک از مزدوجین سال 1394، 50میلیون ریال و به هر دوی آن ها مجموعاً 100میلیون ریال با نرخ 15% پرداخت می شود و بازپرداخت آن در اقساط 30 ماهه خواهد بود، از شرکت های طرف قرارداد یادکرده و گفت: درحال حاضر با شرکت های مهستان، دناگستر و اسنوا قرارداد بسته ایم و درصدد این هستیم که با دیگر شرکت‌ها هم قرارداد ببندیم و زوج های جوان را برای دریافت کالاهای ایرانی معرفی کنیم. بابایی اضافه کرد: بامشخص شدن نمایندگان فروشنده کالاهای سه شرکت یادشده، پوزهای انصار نصب شده و کارت های اعتباری صادره برای مشمولان طرح قابل استفاده خواهند بود.
مدیربانکداری ویژه

در ادامه این همایش، شفیعی مدیربانکداری ویژه به تشریح نحوه اجرای این طرح درخصوص مشتریان ویژه و پاسخ به سئوالات مطروحه پرداخته و از مجریان در مدیریت شعب استان ها خواست که برای اجرای مطلوب این طرح، دقیقاً براساس دستورالعمل ها و رویه های مصوب اقدام کنند.
جانشین معاونت

پس از شفیعی، حبیبیان جانشین معاونت اعتبارات ضمن تشریح اقدامات معاونت متبوعه در توسعه مدیریت فرایندی، براساس طرح تحول سه ساله بانک گفت: معاونت اعتبارات با تهیه وتصویب نظام جامع اعتبارات، مبتنی بر فرایندهای 14گانه در بانک انصار پیشتاز تحول ساختاری است و ما امیدواریم با اجرای این نظام، بهره‌وری، کارایی و اثربخشی خود را باهدف الگوسازی برای سایر بخش ها ارتقاء بخشیم. وی افزود: فراینداعتبارسنجی بانک انصار که به ثبت رکورد کمترین مطالبات معوق در میان بانک های کشور انجامیده است، به طور کامل در طرح حاتم به اجرا درخواهد آمد.
 حبیبیان در ادامه سخنان خود از تهیه دستورالعمل های مناسب برای اجرای نظام های تدوین شده یادکرد و گفت: در معاونت اعتبارات، مدیریت فرایندی به گونه ای خواهد بود که هیچ فعالیت و اقدامی بدون پشتوانه های علمی صورت نگیرد. برای تحقق این امر در همه حوزه های کاری اقدام به شناسایی شاخص ها کرده و آن ها را ملاک ارزیابی هر خدمتی قراداده ایم. حبیبیان افزود: اعتبارسنجی، جبران خدمات، بانکداری شرکتی، بانکداری خُرد، بانکداری ویژه، بانکداری اختصاصی و ... نظام های ما را تشکیل می دهند و ما امیدواریم با پیاده سازی این نظام ها، این معاونت به یک الگوی مدیریتی در بانک تبدیل شود.

مسئول مرکز اقتصادمقاومتی در دانشگاه جامع امام حسین(ع)

آخرین سخنران این همایش یک روزه، دکتر الله مراد سیف مسئول مرکز اقتصادمقاومتی دانشگاه جامع امام حسین (ع) بود که به تبیین اهداف، چگونگی تصویب و سیرمراحل اجرایی اقتصادمقاومتی درکشور پرداخت و طرح حاتم را طرحی در راستای تحقق این اقتصاد دانست که کیفیت اجرای آن می تواند موجب تشویق همه عناصر جامعه به مشارکت در این نهضت بزرگ اقتصادی باشد. این استاد مدعو همچنین زمینه های نظری و علمی انتخاب اقتصادمقاومتی را به عنوان تنها گزینه پیشرفت اقتصادی کشور تبیین کرده و برلزوم هوشمندی تمام عیار و دانش بنیان بودن همه فعالیت های مربوط به تحقق این اقتصاد، تأکید کرد.

 

جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو