عصر بازار

مدیرعامل یک شرکت فرآورده نفتی:

عرضه محصولات پتروشیمی‌ در بورس کالا در راستای حمایت از تولید ملی است

عصر اعتبار- مدیرعامل یک شرکت قیر گفت: با خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالای ایران، دسترسی مصرف کنندگان به محصول کاهش می یابد و عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا برای حمایت از تولید ملی ضروری است.

عرضه محصولات پتروشیمی‌ در بورس کالا در راستای حمایت از تولید ملی است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، غلامعلی حاجی درویشی در مورد بحث خروج پتروشیمی ها از بورس کالا افزود: عرضه و معاملات محصولات پتروشیمی نیازمند شفافیت است و در حال حاضر بورس کالای ایران بهترین مکان برای عرضه این محصولات است؛ چرا که دسترسی عمومی به محصولات پتروشیمی از زمان عرضه این کالاها در بورس تاکنون افزایش یافته است.

    وی در ادامه خاطر نشان کرد: با خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالای ایران، دسترسی واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ نیز به محصولات به صورت سلیقه‌ای انجام خواهد شد و این موضوع می تواند برای بازار پتروشیمی در آینده خطرناک باشد.

    مدیرعامل شرکت قیر آکام با اشاره به اینکه فروش حواله ای محصولات پتروشیمی کاری نادرست است، گفت: پیش تر محصولات پتروشیمی به صورت حواله ای و از طریق واسطه ها دست به دست می شد و همواره این حواله ها به کسانی تعلق می گرفت که مصرف کننده واقعی نبودند، به همین دلیل بازگشت دوباره معاملات به وضعیت سابق غیر عقلایی و نادرست است.

    وی در ادامه افزود: ورود قیر به بورس کالای ایران از انتهای سال 86 آغاز شد و بنده به جرات می توانم بگویم که صنعت قیر کشور با شفاف شدن معاملات از طریق بورس کالا با رشد قابل توجه صادرات و کیفیت روبه رو شد.

    حاجی درویشی در پایان یادآور شد؛ خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا علاوه بر اینکه شفافیت در این بازار را از بین خواهد برد، سبب چند نرخی شدن کالاها نیز می شود و تاکید می کنم که این اتفاق برای آینده بازار پتروشیمی بسیار خطرناک است.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو