عصر بازار

۷ روز با قیمت مسکن؛ از ویلا تا دوبلکس

عصر اعتبار- در دومین هفته پائیز امسال، براساس گزارش تحولات بازار مسکن ، قیمت خرید و فروش مسکن همچون ماه‌های گذشته اما نرخ اجاره اندکی افزایشی بوده است.

۷ روز با قیمت مسکن؛ از ویلا تا دوبلکس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، هرچند گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در شهریورماه سال 1394 که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است، اما برخی مشاوران املاک از بدون تغییر ماندن این بازار در دو هفته اول مهرماه خبرداده‌اند.

    بر اساس این آمارها، متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران در شهریورماه سال 1394 با دو درصد کاهش نسبت به شهریور ماه سال قبل به 39.1 میلیون ریال رسید. همچنین حجم معاملات واحدهای مسکونی در شهریورماه سال 1394 معادل 12.9 هزار واحد بود که نشان از کاهش 15.5درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل دارد.

    همچنین درشهریور ماه سال ١٣٩٤ شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب 11.1 و 12.4درصد رشد داشته است.

    اقتصادنیوز در گزارشی دیگر در هفته دوم مهرماه آورده است : قیمت آپارتمان‌ها و ویلاهای اقساطی در نمک‌آبرود، رامسر و بابلسر از 178.5 میلیون تا یک میلیارد و 700 میلیون تومان متغییر است.

    یکی از مسوولان فروش آپارتمان‌ و ویلاهای اقساطی به اقتصادنیوز گفته است که در منطقه نمک‌آبرود تنها واحدهای آپارتمانی وجود دارد که متراژ آنها از 90 تا 215 متر مربع است و قیمت هر متر مربع از آنها از 3.7 تا 5 میلیون تومان متغییر است.

    ارزان‌ترین واحد در این منطقه با متراژ 90 متر و قیمت هر متر مربع 3.7 میلیون تومان با قیمت کل 333 میلیون تومان و گران‌ترین با متراژ 215 متر و قیمت هر متر مربع پنج میلیون تومان با قیمت کل یک میلیارد و 75 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

    مسوول فروش اقساطی آپارتمان‌های رامسر به اقتاد نیوز گفت که فروش اقساطی آپارتمان و ویلا در شهر رامسر تنها برای آپارتمان‌های 12 طبقه است، که تنها واحدهای 85متری و 115متری موجود است.

    قیمت هر متر مربع از این آپارتمان‌ها از 2.1 میلیون تومان شروع می‌شود که این قیمت مربوط به واحد همکف است و هر یک طبقه مبلغ 100 هزار تومان به آن اضافه می‌شود.

    ارزان‌ترین واحد، مربوط به واحد 85متری در طبقه همکف و گران‌ترین مربوط به 115متری در طبقه 12 است که به ترتیب با قیمت کل 178.5 و 379.5 میلیون تومان به فروش می‌رسند.

    اما اقتصادنیوز در نگاهی به قیمت مسکن در تهران و واحدهای کوچک‌تر بررسی کرده است که در میان واحدهای موجود برای رهن و اجاره در 14 محله شمالی تهران، ارزان‌ترین واحد واقع در محله قیطریه و گران‌ترین واقع در محله فرمانیه است که به ترتیب با رهن کامل 40 میلیون و یک میلیارد تومان آگهی شده‌اند.

    در میان واحدهای موجود برای رهن و اجاره در 14 محله شمالی تهران، ارزان‌ترین واحد با متراژ 50 متر و 20 سال ساخت واقع در محله قیطریه و گران‌ترین واحد با متراژ 330 متر و نوساز واقع در محله فرمانیه است که به ترتیب با رهن کامل 40 میلیون و یک میلیارد تومان آگهی شده‌اند.

    در‌خانه‌های دوبلکس چه خبر بود؟
    بازار خانه‌های دوبلکس همواره مشتریان خود را دارد، اما این روزها در میان آگهی‌های موجود، ارزان‌ترین خانه دوبلکس بر اساس قیمت هر متر مربع مربوط به واحدی در فاز 2 شهرک اکباتان و گران‌ترین مربوط به واحدی در برج ایران‌زمین شهرک غرب است که به ترتیب با قیمت هر متر مربع پنج و 21 میلیون تومان آگهی شده‌اند.

    برای مثال واحدی 88متری و دوبلکس در محله نیاوران با قیمت هر متر مربع 8.5 میلیون تومان آگهی شده است که قیمت کل آن معادل 748 میلیون تومان است.

    برای مثال واحدی 200متری در فاز 2 شهرک اکباتان با قیمت هر متر مربع پنج میلیون تومان به فروش می‌رسد که از جمله خانه‌های دوبلکس در شهر تهران به شمار می‌رود و همچنین واحدی 280متری و دوبلکس در برج ایران‌زمین واقع در شهرک غرب با قیمت هر متر مربع 21 میلیون تومان آگهی شده است.قیمت کل این دو خانه دوبلکس به ترتیب یک میلیارد و پنج میلیارد و 880 میلیون تومان گزارش شده است.

    در گزارشی که در هفته دوم مهرماه از وضعیت بازار مسکن شهریورماه سال 94 منتشر شد ، آمده است که بر اساس آمارها، در شهریورماه سال 1394، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 12.9 هزار واحد مسکونی رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی