عصر بازار

جهانگیری:

برنامه جدید اقتصاد مقاومتی طی ۲ هفته آینده تدوین می‌شود

عصر اعتبار- معاون اول رییس جمهور گفت: باتوجه به تاکید رهبر معظم انقلاب برعملیاتی تر و کاربردی تر شدن برنامه های اقتصاد مقاومتی، به همین دلیل دولت مجددا درحال بازنگری این برنامه ها است و امیدواریم برنامه جدید اقتصادمقاومتی طی دوهفته آینده تدوین شود.

برنامه جدید اقتصاد مقاومتی طی ۲ هفته آینده تدوین می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، اسحاق جهانگیری عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه توانمندی های روستاییان در عرصه اقتصاد مقاومتی که در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برپاست، افزود: دولت درصدد است که هم در تامین تسهیلات مورد نیاز و هم دربازاریابی برای فروش محصولات به روستاییان کمک کند.

    وی، روستاهای کشور را به عنوان مهم ترین پایگاه تولیدی، دارای سهم بسزایی در تولید مواد غذایی و محصولات کشاورزی دانست.

    معاون اول رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کرده بودند، گفت: این ستاد تشکیل شده و تاکنون دو جلسه با حضور تعدادی از اعضای دولت که عضو آن هستند، برگزار شده است.

    جهانگیری ادامه داد: دولت از زمان ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی برنامه ای را تهیه کرده بود اما در جلسه ای که اعضای دولت در هفته دولت با رهبر معظم انقلاب داشتند، با توجه به دغدغه های معظم له و اینکه ایشان مجددا اعلام کردند و تاکید داشتند که برنامه های اقتصاد مقاومتی شکل عملیاتی تر و کاربردی تری به خود بگیرد به همین دولت مجددا در حال بازنگری برنامه است.

    وی گفت: امیدواریم برنامه جدید طی یکی دو هفته آینده تدوین شود، سپس آن را به رهبر معظم انقلاب تقدیم می کنیم که اگر ایشان آن را تایید کردند همان برنامه به طور جدی، در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار خواهد گرفت.

    معاون اول رییس جمهور اظهار امیدواری کرد نتیجه­ی اجرای این برنامه، دسترسی به اهدافی باشد که در اقتصاد مقاومتی بر آن تأکید شده و بتوانیم در بخش های مختلف از جمله صادرات، حمایت از تولید داخلی، توسعه بخش نفت و پتروشیمی و مشارکت آحاد مردم در اقتصاد کشور شاهد تحولات مثبت و سازنده برای کشور باشیم.
    جهانگیری با بیان اینکه در دوران پساتحریم استقبال فراگیری از سوی شرکت های خارجی و به خصوص شرکت های اروپایی برای همکاری با ایران وجود دارد، گفت: باید بتوانیم سیاست هایی تدوین کنیم که طرف های خارجی به عنوان شریک به ایران نگاه کنند و در ایران به دنبال تولید وانتقال فناوری باشند و محصولاتی که در ایران تولید می کنند در بازار ایران و بازارهای بین المللی قابل عرضه باشد.

    وی در خصوص آخرین پیگیری های ستاد رسیدگی به حادثه­ی منا نیز تصریح کرد: دولت از تمام ظرفیت خود استفاده خواهد کرد که پیکرهای تمام جان باختگان حادثه­ی منا شناسایی شده و به کشور بازگردانده شوند.

    جهانگیری گفت: وزارت امورخارجه باتمام ظرفیت دیپلماسی که دراختیار دارد و ازطریق همکاری با نهادهای بین المللی تلاش می کند تا همه حقوق حجاج ایرانی که درفاجعه منا جان خود را ازدست دادند محقق شود و به طور حتم دولت این کار را تاآخر پیگیری خواهد کرد.

    وی افزود: هم اکنون از همه راه های ممکن با مقامات سعودی در ارتباط هستیم و همکاران سازمان حج و زیارت و بعثه­ی مقام معظم رهبری نیز در این زمینه فعال هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی