عصر بازار

دبیر کل کانون صرافان:

مانعی برای حواله ارزی وجود ندارد

عصر اعتبار- دبیر کل کانون صرافان تاکنون از سوی صادرکنندگان و فعالان اقتصادی درباره مشکل نقل و انتقال ارز به ما گزارش نشده است، گفت: ممکن است به صورت موردی یک صراف از حواله ارز منع شده باشد، اما در مجموع مانعی برای حواله ارز وجود ندارد.

مانعی برای حواله ارزی وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، عبدالامیر بیت لفطه  اظهارداشت: حواله ارز به صرافی عامل برمی‌گردد و اینکه از لحاظ قانونی در چه جایگاهی قرار دارد.

    وی افزود: در دستورالعمل اجرایی تاسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی‌ها مشخص شده چه صرافانی فقط خرید و فروش نقدی باید انجام دهند و چه صرافی‌هایی مجازند علاوه بر خرید و فروش نقدی، عملیات حواله هم انجام دهند.

    دبیر کل کانون صرافان در واکنش به این نکته که برخی صادرکنندگان نسبت به مشکلات حواله ارز و کاهش صادرات گلایه دارند، گفت: تاکنون از سوی صادرکنندگان و فعالان اقتصادی چنین موضوعی منتقل نشده‌ و صرافان همانند گذشته و در چاچوب ضوابط اقدام به حواله ارز می‌کنند.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا این مشکل ناشی از عدم تطبیق تعداد زیادی از صرافی‌ها با دستورالعمل اجرایی تاسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی ها نیست، اظهارداشت: در آینده با بازنگری که بانک مرکزی در دستورالعمل انجام خواهد داد، موانع تطبیق سایر صرافی‌های با دستورالعمل رفع خواهد شد اما هیچ مانعی برای حواله ارز برای صرافی‌ها وجود ندارد.

    بیت لفطه ادامه داد: ممکن است به صورت موردی یک صرافی از انجام حواله ارزی منع شده باشد، که این دیگر در چارچوب وظایف و اختیارات بانک مرکزی است ولی مورد خاصی از بروز مشکل برای نقل و انتقال ارز گزارش نشده است.

    وی در پاسخ به این نکته که که برخی فعالان بازار ارز اجرای دستورالعمل صرافی‌ها را یکی از علل افزایش نرخ ارز می‌دانند، گفت: عرضه و تقاضا تعیین کننده نرخ ارز در بازار است و حالا اگر در عرضه و تقاضا ارز مشکلی وجود داشته باشد باید بررسی شود و نوسانات قطعا کنترل شده و منطقی است.

    دبیر کل کانون صرافان تاکید کرد: اگر صادرکنندگان مشکلی بابت حواله ارز داشتند می‌توانند با کانون صرافان در میان بگذارند و ما برای حل مشکل آنها همکاری خواهیم کرد و براساس رسالت کانون مشکل آنها را رفع خواهیم کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو